» Frukosttips! Mejeri -och glutenfria plättar «

2015-11-15 / 11:47:00
Herre.Jisses! Jag har nog ätit den godast frukosten i mitt liv. Denna kommer införas som helgfrukost, v a r j e helgdag och kanske någon vardag med! Hihi! 
 
 
Recept • 1 portion
– Välj gärna ekologiska ingredienser! –
1 banan
2 ägg
0,5 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver (kan du enkelt göra själv)
1 tsk bourbon vaniljpulver
Kokosolja till stekning
 
Tillbehör: Äpplen (i mitt fall hämtade från våra höstäppelträd) och lite lönnsirap.
KAFFE! 
 
Lägg i alla ingredienser i en skål och mixa! Stek på medelhög värme, gärna i en lätt gjutjärnspanna, alternativt plättstekpanna i gjutjärn, om du har en sådan! Någon minut på varje sida. Det går väldigt fort så håll ögonen på spisen hela tiden!
Vi har provat många olika av paleos pannkaksrecept, men först detta blev riktigt bra i en lätt gjutjärnspanna, där det går lätt att vända utan att de går sönder. Gjutjärnspanna kan du hitta här! Den har du nytta av till all stekning och de håller i typ 100 år!
Perfekt investering och innehåller självklart inga gifter eller avlagringar som teflonpannor ger!
 
 
 
 
 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Matilda Berlin

Jag har letat efter ett bra recept länge nu, ska definitivt ge det här ett försök :) ser sjukt gott ut i alla fall!

Svar: Vad roligt! Hoppas det blir bra och att det smakar därefter! Det ÄR sjukt gott ;)
Lovis Henri

2015-11-15 @ 13:51:11
URL: http://matildaberlin.blogg.se/
Postat av: a n n i k a

Mums :D

2015-11-15 @ 18:20:03
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0