» Rosa rummet - förvandling «

2015-11-19 / 19:32:00
Nu till "Rosa rummet" , som ska bli Jolines rum. Återigen furu - ja, hela övervåningen är i furu! Och som jag tidigare nämnt är jag allergisk mot obehandlad furu! 
 
Bild lånad från hemnet.se, när huset låg ute till försäljning. 
 
In progress ... dörren här har även tagits bort! Först och främst galet ful gjord med listen intill hörnväggen. Sedan ansåg vi att vi behövde en större garderob till vårt rum, som ligger vägg i vägg. Så här är det nu en plan vägg.
 
Nästan klart...väggar, tak golv -fönster- och dörrlister färdigmålade. Precis som med gröna rummet är det golven som ska målas vitare och något vi nu måste göra själva, eftersom golvfirman inte klarade av att göra sitt jobb. 
 
Det värsta när man gör såna här "total makeovers" är att man missar några småsaker i planeringen. Jag tänkte tex. inte på att elementen skulle bli riktigt smutsiga i färgen när vi fräschade upp listerna från furu till vit färg under och över! Så det måste också fixas! Men en sak i taget! 
 
Jag längtar sååååå till att få börja inreda också! 
 
FORTSÄTTNING FÖLJER....:) 
 
 
 

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0