Ekologiska ytterkläder

2014-11-12 / 10:39:13
Åååå är helt totalt förälskad! Surfar runt mer och mer efter ekologiska kläder, som jag själv inte hinner sy till mitt lilla barn just nu. Jag bidrar då gärna till andras verksamhet som har samma koncept som jag med mitt företag! :)

Det finns verkligen inget stort utbud - tyvärr! Detta är för att leverantörerna tyvärr inte har något stort utbud än, så att vi tillverkare kan tillverka det och sälja till butikerna. Men det kommer mer och mer, hela tiden. Efterfrågan är otroligt stor. Tillverkarna av grundtyget hinner helt enkelt inte med att odla fram all den ekologiska bomull som just nu efterfrågas.
Det vi ska tänka på är att bomull, ekologisk som oekologisk faktiskt inte är så miljövänligt! Det krävs otroligt stora mängder sötvatten, för att odla bomull. Så mycket som 29 000 liter för 1 kg bomull. (källa: wwf.se) Därför är det bra att försöka se sig omkring efter andra mer miljövänliga material som bambu, hampa, ull osv. Men, det är fortfarande bättre med ekologisk bomull än oekologisk och någonstans måste vi börja för att kunna utveckla detta med ekologiska textiler!
 
 
 
 

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0