Underbara Stockholm

2012-06-20 / 13:42:47
Jag måste nog medge, att ju längre tiden går här uppe och sen våren kom tycker jag om Stockholm mer och mer för varje dag som går. Vi har pratat mycket om hur vi tror att det kommer bli för oss och var vi kommer bo när kontraktet på denna lägenhet gått ut. På ett sätt vill vi flytta tillbaka till Linköping, dels för att komma nära och kära närmre, men också mycket för prisernas skull. Nu betalar vi absolut ingen ockerhyra för våra stora lägenhet med så pass centralt läge, men man vet aldrig vad man får efter denna... om man ens får tag i någon ny hyresrätt. Då måste vi köpa en bostadsrätt och det vill jag lova är inte det billigaste här uppe. Utgångspris på en 3:a, som vi behöver ligger oftast liksom på tre millar som utgångspris och det blir d y r t  i slutändan. 

Men jag känner att möjligheterna här uppe är helt fantastiska, till allt, både jobb och skola, om jag nu skulle vilja gå i skolan igen. Vi känner just nu att det passar oss att bo i stan och ha allt så galet nära. Det är nära till precis allt, var man än är. Uteserveringar, matställen, klädbutiker, massage, apotek, matbutiker, ja, listan kan ju bli lång. Till skillnad från medelstäder där man får ta sig kanske en 30 minuter för att komma till bästa korvmoj och ändå bo nära stan. Hehe, ni fattar?
Dessutom börjar vi faktiskt få en hel del vänner här uppe. Och nu, när vår lilla prins snart är här blir det ju ett helt annat liv. Vi har hittat vänner jag tror vi kommer umgås mycket med som också fått barn nu. Ungdomsliv och familjeliv är två helt olika liv. Får vi dessa vänner här kan man ju känna att det kan bli väldigt tråkigt att flytta ifrån det livet igen direkt när man kommit in i det. 
Men vi får se! Mycket kan hända på ett år, och ett år till ska vi i alla fall bo kvar här uppe! Jag vet att min familj där hemma som läser detta nu säkert sitter med hakan i tangentbordet, men hetsa inte upp er i onödan nu! Det är bara tankar!


En bild från min fantastiska morgon! Efter att Kim och jag hade slängt skräp imorse och han sedan cyklat till jobbet kände jag starkt för en morgonpromenad i det härliga sommarvädret! Så jag tog på mig ett par gå-skor, fastnade vid klippan nere vid stranden (bara ca. 200 meter från storstadsvimlet vi bor i är det helt fantastiskt lugnt och skönt -också en väldigt härlig grej med Sthlm), njöt av solen och somnade till lite till lite winnerbäck. Snacka om att jag njöt! Det var länge sen jag kände en sådan härlig känsla av att bara få vara själv och inte göra någonting! Mmm!  

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0