Mjölkstockning

2012-07-06 / 06:56:23
Febern min som tilltog i förrgår och som jag helt klart trodde var en förvärring av urinvägsinfektionen, tror jag nu istället är för att jag höll på att få mjölkstockning i mitt vänstra bröst. Eller, jag kan klart säga att igår var det mjölkstockning. Bröstet var stenhårt på ena sidan, en lätt rodnad och mjölken var ingen som kom var ingen mjölk utan bara stora slemmig klumpar, ser ut som snor ungefär. 

För er mammor som är här inne och hänger- märker ni att det börjar klumpa sig och bli segt, igång direkt och massera och värm brösten samt amma eller pumpa gärna en extra gång! Jag hade inte en aning om att det skulle kunna vara mjölstockning på G utan att det var ganska normalt.
Tur att min kära man kollade upp det igår och läste att det kunde vara början på det. Nu känns det som alla bitar föll på sin plats. 

Jag satt uppe halva natten och försökte få bort den hårda körteln genom att massera och pumpa ut den ihopklumpade mjölken. Sen var jag tvungen att lägga mig och vila. Det är tydligen viktigt det med. Sov med fetvadd runt om brösten, ett linne och duntäcke, trots att jag svettades massor av att febern gick ner efter febernedsättande.
Nu gick jag upp efter att jag gett Ian mat och hoppade in i duschen, stod länge, länge med hett vatten och värmde brösten samtidigt som jag masserade försiktigt. När jag hoppade ut kändes det mycket mjukare och som om förhårdnaden var borta. Testade att handpumpa och visst började det rinna lite! FAN vad jag är bra tänker jag ju då ;) 
Nu har jag suttit och pumpat med pumpen i snart en halvtimme på det "sjuka" bröstet så snart är det dags för det andra också! 

Var försiktiga med era bröst kära mammor, det är sjukt vad fort det vänder. För mig på bara några timmar. 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Moster

Bra jobbat Louice! Du ÄR bra och duktig och detta är helt normalt! Men skitjobbigt när det blir! Jag gjorde på samma sätt, fick aldrig feber pga mjölkstockning men väldigt ont ibland och lyckades häva innan det blev riktig mjölkstockning... Kom ihåg att din kropp beter sig ganska normalt, det är inget konstigt! Du blir bra snart! Det tar ju ett tag för kroppen att återhämta sig efter en sådan omställning som du genomgått... Puss på dig!

2012-07-06 @ 08:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0