Mammapenning

2012-01-10 / 13:28:04
En del människor, är jag så glad för att de kommit in i mitt liv! Som min förra arbetsgivare Maria, jag måste bara ge henne en eloge (stavning?) för att hon är så himla bäst! Hoppas att du läser det här Maria.
Du är en väldigt rättvis människa som gör rätt för sig och det bästa av situationen. Tack vare henne kommer jag inte att få den lägsta mammapenningen, förhoppningsvis, om jag får en bra handläggare på försäkringskassan vill säga.

Man måste ju nämligen ha jobbat 8 månader i följd för att inte behöva få lägsta mammapenning nu för tiden och jag var osäker på om jag hade jobbat 8 månader i rad eftersom jag hade en månads "uppehåll". Men det visade sig att jag hade det! Jag har ju dock inte jobbat sep-nov här uppe och har heller inte varit hos arbetsförmedlingen och skrivit in mig, vilket jag fick reda på att man skulle göra om man var arbetslös och gravid för att få en högre ersättning. Men det fick jag veta för sent. Dock sa hon på försäkringskassan att får jag jobb nu och jobbar fram till så länge jag kan så kommer de antagligen att summera allt till slutet sen och sen dra ett genomsnitt av mina timmar, för att sedan beräkna vad jag kommer få för ersättning.
Vet ni hur svårt det är att få jobb i Stockholm för tillfället?! Sjukt svårt. Så jag hoppas så innerligt att jag kan få ett napp någon gång. Att någon vill ha just mig av alla tusen sökande.



Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0