Försäkringskassan

2012-01-17 / 15:41:25
Helt seriöst. VARFÖR finns de ens? De är inte till hjälp med n å g o n t i n g !! Jag ringde nu för jag ville dubbelkolla så att jag inte kommer få lägsta föräldrapenningen (innan jag skickar in mitt moderskapsintyg) eftersom jag har jobbat 9 månader, MER än halvtid. 

Men nä, då säger den fi**an i luren, som dessutom var helt jävla förståndshandikappad och knäpptyst så fort jag ställde en motfråga, att eftersom jag inte skrev in mig som jobbsökande på arbetsförmedlingen i början av september så skyddar inte det min förra anställning. HALLÅ?! Jag flyttade i början av september, fick ett jobb, som dock gick snett och VISTTE INTE att jag var gravid då, eller jag var inte ens gravid förrän några dagar in i september. Hur i hela fridens ska det då gå till?! Och v e m  f a n skriver in sig på arbetsförmedlingen så fort man blir arbetslös, när man dessutom trodde att man skulle få ett jobb i samband med flytten. Asså et är ju helt jävla absurt!!!


Jag ska fan i mig se till att jag får högre än den lägsta jävla föräldrapenningen. Nu kan jag lova att det finns både en arg Lovis OCH Kim i detta hem. Detta är inte rättvist, överhuvudtaget!!



Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0