Sovmorgon

2012-02-29 / 08:53:27
Denna morgon har jag "sovmorgon". Eller, jag gick upp som vanligt, vid 7, men jag ska till barnmorskan idag för att mäta magen och väga mig (ser verkligen fram emot det..hrm) så då tyckte de på jobbet att det var onödigt att jag kom innan, jobbade en halvtimme, gå igen och så komma tillbaka vid 10.30. Vilket i och för sig kanske är sant! 
Jag hade tänkt att hinna med att uppsöka en läkare denna morgon också, eftersom jag har väldigt ont i min vänstra lunga. Men det får bli en annan morgon, för det hinns inte med nu.

Igår köpte jag nya omega-3 tabletter. Förut har jag ätit en salig blandning av mineraler o vitaminer, folsyra, magnesium, kalcium och omega-3, men nu valde jag att bara köpa omega-3 tabletter, för håret och bristningarnas skull. Resten tror jag att jag får i mig. Det är ju ändå bara för min egen kropps skull nu och inte så mycket för barnet längre som man äter alla kosttillskott. Han är ju färdigutvecklad, men ska bara växa till sig lite nu :')
I alla fall, dessa tabletter är jättebra, MEN ibland får jag sådana hemska efter-uppstötningar av dem och de smakar inte gott vill jag lova. Tänk er typ...gammal rå fisk. Och jag som hatar fisk- och luktsmak! Men men, sånt är livet som tunnhårig och med känslig bristfällig hud. Blä.


Nu ska jag fortsätta göra mig iordning. Tiden bokstavligen springer verkligen fram på morgonen (eeuuh, nu kom första uppstötningen)! Ha en fin dag alla fina läsare!

Lägg till en kommentar här!
Postat av: äms

Jag har läst att det kan vara bra att äta folsyra tills man ammat klart men samtidigt ökar det risken för bröstcancer...

2012-02-29 @ 10:51:17
URL: http://äms.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0