Tro inte

2012-04-05 / 12:51:31
att man kan cykla som nästan höggravid när man inte gjort det på hela graviditeten och att den konditionen finns kvar! Det är nämligen ett misstag.
Imorse var det nämligen så att det hade hänt någon olycka i tunnelbanan så tågen gick inte. Eftersom jag var tvungen att komma till jobbet och det inte går några bussar härifrån till jobbet så fick jag glatt ta kimpans cykel och cykla. Det skulle jag inte gjort.
När jag kom fram pep det om halsen när jag andades, jag var knallröd i ansiktet och svettades som en gris. Ändå har jag gått en timme varje dag för att hålla i gång i flera månder, men det hjälpte inte för cykelturen. Fy sjutton vad jobbigt det var! 
Mina kollegor bara utrbrast: "Men HERREGUD, hur är det fatt?!?"
"Jorå..flås flås, bra...flås..jag har ..flås..cyklat..flåsflås...bara"
"MEN VI SA JU ÅT DIG ATT INTE CYKLA, ÄR DU INTE KLOK??? Tänk om du skulle ramlat på bebis!!! Du måste ju ta det lugnt, för jisse namn!!"
"Ja, men jag cyklade bara ju.. jag hade inte kommit hit på något annat sätt..liksom, hehe". 
"Men du hade ju kunnat vänta på tunnelbanan...nästa gång väntar du på tunnelbanan!
"jajaa, okeej"



Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0