hejdå linköping - hej stockholm!

2011-09-11 / 13:24:06
Hej och hå vad det har varit mycket att stå i den senaste veckan. Jag har verkligen verkligen inte haft tid eller ork, att sätta mig ner vid datorn, även fast jag velat. 
Förra lördagen, närmre bestämt den 3 september så flyttade vi ju till nya lägenheten! Sen dess har vi gått och packat upp och packat ner saker som var i lägenheten, hämtat saker, varit på ikea, haft folk på besök, druckit kaffe, gått runt i olika secoundhand-butiker i jakt på speciella möbler (som dock inte känns som secoundhand här uppe när en golvlampa ligger på 3200:-) osv.osv.
Jag har faktiskt även hunnit med att jobba ett par timmar om dagen hela förra veckan. Såå, ja! Det har varit mycket att stå i och jag har nog inte riktigt ännu kommit till ro eller fattat var jag är någonstans. Att detta är mitt nya hem, att jag bor tillsammans med den jag älskar mest, att jag befinner mig i vår huvudstad, att jag sover i en ny främmande säng. Njaae, allt nytt kommer nog ta ett tag att smälta. Men det lägger sig nog snart! :)
Härom morgonen var Kim och jag så trötta, både i kroppen och i huvudet efter alla nya intryck. Så när jag gick och gjorde min vanliga morgonkiss på toaletten, satte sig Kim på badkaret bredvid och läste tidningen! Ingen reagerade riktigt först, men när vi väl tittade på varann och insåg hur det såg ut höll vi på att skratta sönder av synen! Det var roligt, haha. 




Så jag säger hej då till Linköping, för ett tag och välkomnar Stockholm in i mitt liv!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0