dagens "att göra"-lista och en märklig natt

2011-09-28 / 09:29:03
Idag upptäckte jag att listan blev längre än vad jag tänkt mig!
Se här:
  • Gå till banken
  • Åka till Sussies lägenhet och hämta lite saker
  • Träffa Hilda kl.12 (förhoppningsvis)
  • Kolla upp namnen på två fik
  • Möte kl. 14
  • Möte kl. 18
Nu hoppas jag verkligen att Hildan min kommer idag, för nu ska jag berätta vad hon gjorde....I NATT!
Jag vaknar av att telefonen ringer, mitt i natten. Flyger givetvis upp, ropar till kim att: "VEM FAN RINGER SÅHÄR DAGS?!"
Kollar på klockan: 03.37 och ett nummer jag inte känner igen. Jag hinner inte svara då hjärnan är så seg på natten, ni vet! Helt plötsligt ringer Kims mobil!!! Mitt hjärta ökar plötsligt hastigheten till typ 210 slag per sekund.
Kim svarar, låter stressad och säger: "Ja, absolut, hon kommer här"
Ont i magen svarar jag och hör en glad Hilda säga: "HEJ , sover du?!"
Jag: "Eeh, jaaaaa, vad tror du?! Varför ringer du nu? Har det hänt något?"
Hilda: "Nej, jag skulle bara kolla så du har sett mitt sms (som hon förövrigt hade skickat någon halvtimme innan såg jag sen) för jag ska till Stockholm i morgon och måste få träffa dig klockan 12! Så för att vara på den säkra sidan var jag tvungen att ringa så du inte ligger och sover då eller någonting.
Jag: Hilda, du får INTE ringa mitt i natten av dessa anledningar. Har det hänt något så vet du att du alltid får ringa men INTE av dessa anledningar, okej?
Hilda: Men...men...jag ville bara säga det i alla fall. Sov Gott Godnatt Älskar dig!
Jag: "Jaja, detsamma. Godnatt"
Hilda: "Glöm inte svara på smset"
Klick.
Seriöst, Kim och jag fick hjärtsnörp och hade fortfarande hjärtat i halsgropen när jag o Hilda hade lagt på. Jävla rövarunge! Skrämmer livet ur mig sådär.

Lägg till en kommentar här!
Postat av: moster

hahaha! gud vad arg jag skulle bli om det ringde mitt i natten och någon skulle ställa den frågan! Hon kunde inte ha ringt typ imorse vid 8-9 istället?! Hoppas ni träffades iaf!



kram och puss

2011-09-28 @ 15:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0