linköping i mitt hjärta

2011-10-16 / 14:36:08
Idag är en sådan dag då jag verkligen, verkligen längtar hem till linköping. Jag har ändå kommit underfund med att Linköping är min hemstad, alltså en stad där jag verkligen trvis! Jag skapade själv mitt liv där från 15 års ålder och lärde mig staden och människorna helt själv, på någor lustigt vänster betyder det väldigt mycket för mig.
Jag pratade just med min moster och när de sa att de skulle ut och gå hela familjen höll jag på att ringa tillbaka, när vi lagt på, och fråga om jag kunde få följa med. Men, så kom jag ju på att jag bor här nu.
Det jag saknar mest är mina vänner och närheten till bror & Emma som bodde i porten bredvid och Moster m. familj som bara bodde över ån. Julie som bodde upp för backen osv. osv.
Här har jag ännu inte lärt känna någon så bra och eftersom jag jobbar ganska mycket samt jobbar som barnflicka - där man inte lär känna något annat än barn och föräldrar så får man ju inte så bred bekantskap eller kan lära känna nya kollegor därigenom. Det är faktiskt skittråkigt och ett STORT minus med det jobbet som jag har.
Jag klagar inte, är jätteglad för jobb, men ni kan nog förstå vad jag menar.
Jajaja, vi får se var allt leder, jag hoppas egentligen på ett nytt jobb, vad som helst, bara jag får komma ut och träffa människor!

Lägg till en kommentar här!
Postat av: emma

Jag saknar dig med lovis

2011-10-16 @ 18:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0