» Fars dag och ett barn mindre «

2015-11-09 / 20:20:00
Ian bestämde sig för att åka till sin mormor och morfar den här helgen. Bara sådär. Snopet värre. Han har aldrig sovit borta förut om han inte "behövt" och då har det varit väldigt jobbigt på kvällarna och han har saknat mamma och pappa väldigt, väldigt mycket. Men plötsligt saknade han mormor och morfar så mycket och valde själv att åka till dem och sova där. I TRE nätter! Det var läskigt tomt, hemskt att säga att det samtidigt kändes som vi behövde en liten paus från all 3-årstrots och bara få ha lite egentid med Joline, men även med varandra.
   Herregud, att ha hand om en liten bebis är ingenting mot att ha två barn märkte vi nu! Hihi! 
 
Det gjorde att Joline fick fira sin första "Fars dag" själv med sin pappa och pappan sin första fars dag med två barn, bara med ett barn! Han fick en god frukost, två paket; en pappamugg och en morgonrock i ekologisk bomull från Åhlens och märket "VIDE", samt en mysig kväll med sina flickor.
 
 
När jag åkte och hämtade Ian på morgonen så tittade han bara på mig när jag glatt vinkade genom mammas (mormors) bilfönster. Sedan brast han ut i total storgråt och bara: "MAAAAMMMMAAAAA!!!" Han kom då på hur mycket han hade saknat mig. Lilla godingen, vi myste en lååååång stund i mormors bil innan vi hoppade över till våran för att styra kosan mot Linköping igen, för att skippa dagis och åka mot biblioteket o mysa järnet!
 
 
 

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0