Mellanmålstips - Banansmoothie

2014-05-20 / 11:11:10
Jag får nog ta och varna för två egobilds-inlägg på rad! Men! Jag kan faktiskt förklara mig! Jag försökte förgäves att ta en bra bild på mitt smoothieglas, men det såg så förjävla tråkigt ut. Och det såg väldigt konstigt ut när jag tänkte vara lite kreativ och ställa det vid blomstren i fönstret, för att få det lite tjusigt. Ni skulle bara ha tänkt: "Alltså... konstig tjej!" Att avgöra själv blev det alltså bäst bild i min hand och jag bjuder på en bild av mig själv...som faktiskt åtminstone inte händer allt för ofta, om jag får säga det själv.

Meeen, nu var det ju inte mig själv jag skulle tipsa om, utan min banansmoothie som blev sådär riktigt god! Perfekt till frukosten då det innehåller mycket protein och vitaminer och det är något man bör få i sig på tom mage, eller som till mellanmål. Den innehåller dock ca. 350 kcal, men det är faktiskt bra 350 kcal. Mina mellanmål brukar vanligtvis bestå av ca. 200-250 kcal. 

 
Ingredienser: 
2 dl naturell yoghurt
1 dl kvarg vanilj (kesella vanilj eller kvarg från lindahls)
1 banan på ca. 85g
Häll i allt i en skål och rör om. Bananen kan man antingen mosa innan eller om man har en blender alt. stavmixer så går det väldigt snabbt och enkelt med allt ner i skålen direkt. Supergott och lagom mättande.
 

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0