Det är faktiskt okej på kalas

2014-05-21 / 10:13:00
Igår blev vi bjudna till min lilla kusins kalas. Eller lilla och lilla, hon fyllde faktiskt hela 11 år! I min hjärna är hon fortfarande 3år... det liksom har stannat någon slags bild av henne där. Plötsligt ser man henne bredvid Ian och jag inser att hon faktiskt inte är 3 år, eftersom Ian snart hunnit bli 2 år....hur nu det gick till? Ja, nu glömmer vi det där om hur fort tiden går och pratar i stället om att njuta av nuet. 
   Vi hade en väldigt trevlig stund med födelsedagsbarnet, moster, mormor och morfar, min mamma, Ian och min Kim.
Jag ursäktar mig för dålig mobilkamera-kvalité.
 
 
Eftersom jag börjat få lite panik över att jag sitter still lite för mycket nu för tiden när jag pluggar och arbetar ganska stillasittande, samt sett hur vågen rört sig uppåt 1 kg när min halvmulliga kropp ställer sig för att få sin dom, har jag börjat tänka på att jag kanske inte behöver äta det där väldigt lockande söta, goda, himmelskt goda, sötsakerna som ligger i skåpet, utan kankse sätta litet hänglås på skåpet istället? Eller rent av bara ge fan i att köpa hem godis? Det måste ju vara det bästa. Ändå är det så förbaskat svårt för mina små slinkiga händer som visst bara råkar gå förbi godishyllan i affären och "woops, det trillade visst ner en kinder i min varukorg...hur tusan då?". 
Nej! Nu sätter jag ner foten för mig själv och säger som såhär: Det ska då fan inte köpas hem något godis, mer än 1 gång i veckan och det ska inte bakas något annat än bröd i detta hem.
 
Så. Min nya regel är:  Enda gången, utom en gång i veckan (om jag nu ens kan förhålla mig till det. Grejen är att jag måste sluta helt med sötsaker för att kunna hålla mig från det varje dag) är att den gången jag blir bjuden på fika, är det ok att äta det. Men det ska inte finnas något hemma. Det tycker jag känns realistiskt. Det är ju oartigt (?) att inte smaka på det fikat som de så omtänksamt stått och bakat till sina gäster. Och där sätter vi nog punkt.
 
 Helt fantastiskt gott fika! Dem där tjejerna kan baka dem!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0