Att få en (oförtjänad) komplimang

2014-05-16 / 08:16:00
I helgen som var döptes min brorsson. Jag sjöng en väldigt vacker sång som heter "Skyddsängeln" för honom i kyrkan. Tyvärr så var Ian jättetrött och mammasjuk, så när jag skulle gå upp och sjunga började han gallskrika, Kim fick gå ut med honom och missade därför att filma det hela!

Efter ceremonin var det fika, precis så som det brukar vara :) jädrans vilket gott fika! Jag står i fikakön och min morbror ställer sig bakom mig och säger: "Herregud vad smal du blivit sen jag såg dig sist, Louice!"
"Ehm, jaha, tack, hehe   he" Det jag egentligen skulle sagt var: "Haha, ja jädrans vad lätt det är att dölja sina 13 överflödiga kilon", men det sa jag inte. Jag står där, generad, och tog emot komplimangen som jag inte alls är förtjänt av! Kände mig skitdum. Han skulle bara SE de 13 kilon som typ sitter runt mina höfter, min mage och min rygg som jag tryggt stopper ner i ett par höga byxor och en inte allt för åtsittande blus ;) det går tydligen att göra mycket!

nu funderar jag på att alltid klä mig i just de kläderna jag hade på dopet, så att jag alltid kan få såna oförtjänade komplimanger. För jag måste ändå medge att jag tog mig ett extra fikabröd och kände mig jävligt smal och nöjd den eftermiddagen! Hahah!
 
 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Linn g

Jag skriver inte mkt men läser iaf..
Tänkte bara säga att jag inte sett några extra kilon faktiskt( bara sett dig på bild men ändå, och även om du har några sådana så tycker jag alltid att det lyser och strålar om dig!
Kram!

Svar: Å tack snälla, vilka fina ord! :) Nu fick du mig allt till ett litet leende!
Lovis Henri

2014-05-16 @ 11:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0