Tre år av kärlek

2014-02-17 / 11:42:00
Igår, den 16 februari firade Kim och jag vår 3 -årsdag. Den dagen efter 8 månader av "lära-känna-stadiet", bestämde vi oss för att bli ett offentligt par. Magiskt ögonblick ♥ 
   På ett sätt kan jag inte förstå att vi redan varit tillsammans i 3 år, medan jag på ett annat sätt tycker det känns som vi varit tillsammans hela våra liv. Med tanke på hur mycket som hänt oss på dessa 3 år och hur långt vi kommit tillsammans. 
   Vi är lika kära i varandra som för 3 år sedan och jag älskar Kim mer och mer för varje dag som går. Det är också en underlig känsla. Allt blir bara bättre hela tiden!

Firandet spenderades i vår stad. Stockholm. Staden vi träffades i. Staden vi flyttade ihop i. Staden där Ian blev till. Där Ian föddes. Många starka minnen. 
   Vi började att strosa lite på stan och kika lite i våra favoritbutiker som inte finns här i Linköping. Sedan träffade vi min efterlängtade My, hennes syster och lilla Pixie. 
Efterlängtad och mysig fika, på kulturhuset i Stockholm ♥
 

Jag köpte mig en ny plånbok från puccini. Som jag velat ha en ny plånbok, länge men aldrig hittat den perfekta! 
   Jag inhandlade en ny vårjacka, från VeroModa. Ännu en gång, SOM jag letat efter just en sådan jacka, jag blev så lycklig. Säkert två år har jag letat och så fanns den på VeroModa  bara sådär. En superfin ny väska, från Åhléns. Även ett par nya byxor ifrån Carlings inhandlades. Om ni mammor som läser denna blogg och fortfarande har lite häng kvar på magen som man gärna vill dölja så finns det ett par perfekta byxor på carlings. "DrDenim" heter de. Helt underbara! Mycket stretch, låg, mellan eller hög midja går att välja på. Däremot håller de inte så länge om man missbrukar dem, så därför bör man i alla fall ha 3 stycken och växla mellan. Rätt bra pris också. Ligger på 399-499:-/paret. 
   När jag nått min målvikt ska jag investera mig ett par diesel-jenas, som jag spanat in länge men inte vill lägga pengar på förrän jag nått målvikten :) så ledes får jag använda mig av DrDenim-jeansen. 

Efter att vi var klara på stan traskade vi hem till lägenheten och gjorde oss iordning för middag och utgång. Resturangen vi åt middag på vill jag tipsa ALLA om. Vare sig man bor i Stockholm eller inte. Någon gång kanske man åker upp dit? 

På upplandsgatan 17 på Norrmalm, hittar ni resturangen KNUT. Supermysigt ställe med en inspiration ifrån norrland med huvudinriktning på norrländsk husmaskost.  
   Vi fick först champagne, tillsammans med en tranbärssorbé. Förrätt; sushi. Varmrätt: Specialare för kvällen, Dovhjort med potatismos och en sås till som jag inte vet vad det ar för någon. Det var så gott att Kim och jag inte sa ett ljud under hela varmrätten. SÅ mycket njöt vi av smaken. Helt fantastiskt!
   Efter två timmar på resturangen styrde vi rodret mot Wirströms bar i Gamla Stan. Supermysig bar och just denna kväll hade de ett liveband nere i källaren. Hur mysigt som helst. Där satt vi, tog en öl och hångla lite, som på gamla goa tider, haha!
   Vi mötte sedan upp lite vänner och gick till utestället underbron, som ligger vid skanstull på Södermalm. Det var inget höjdarställe måste jag dock säga. Men vi hade väldigt roligt ändå, trots att det var dålig musik. 

Dagen efter, på självaste Dagen, sov vi ut ordentligt. Gick och åt frukost på ett café vid S:t Eriksplan´och satt bredvid Pernilla Wahlgren och Peter Jöback! Inte varje dag man äter frukost bredvid de måste jag säga! Kim fick ett fint läderarmband av mig :) Efter hade planerat att åka skridskor men det var alldeles för blött tyvärr.
I stället tog vi en lång promenad och längtade oss tillbaka till våra minnen i storstaden. Mysigt hade vi det allt!
Tre år av kärlek ♥ 


 
 

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0