Mitt underbara jobb

2013-09-11 / 09:55:45
Jag är så otroligt glad och stolt över mig själv att jag fick jobbet på Ur&Penn. Nu har jag snart jobbat i 4 veckor och det känns bara så himla bra. Nu börjar jag verkligen komma in i det, byta batterier, korta länkar, byta läderarmband, byta nya länkarmband, kunskap om klockorna, favoritklockor, lite mer kunskap om silversmycken, titan och stål, även om jag kunde en del innan.
   Pärmar hit, priser dit, rabatter där och reklamationer här. Lärt mig kassan riktigt bra och det liksom bara flyter på.

Igår var det sådan underbart lugn dag. Min kollega hade fixat om lite i butiken när jag började mitt pass och bara det gjorde att dagen började bra. Det lyfte hela butiken!  
   Jag fick mycket gjort (tro det eller ej, men det är mycket plock och pyssel runt om i butiken hela tiden) samtidigt som det var lagom mycket kunder hela tiden. Det kändes som det behövdes efter fem riktigt intensiva arbetsdagar.
Det kom in en kändis. Ja, alltså inte en riktig kändis, utan en kändis för mig. Alltså, någon jag känner igen.
   Eller, egentligen inte det heller...men hennes pojkvän och jag gick på samma lågstadie kom vi fram till bara sådär! Det var en mycket trevlig pratstund!

Sedan kom det in en jättetrevlig man och hans fru. Han berättade att han var ryttare och behövde en klocka han kunde ha i stallet. Jag rekommenderade honom en snygg hållbar klocka och han blev så nöjd! Jag berättade att jag också höll på med hästar men att jag lagt av nu pga. familjelivet.
   Sedan började vi prata lite mer om hästar, under tiden jag stod och slog in hans egna present (man får passa på när det är lugnt som sagt) och de var verkligen SÅ himla trevliga. Man bara blir så glad av såna kunder.

Jag cyklade hem med ett leende på läpparna igår, nöjd med hela dagen! Underbar känsla verkligen! :)

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Caroline Hofer

Så härligt att höra att du trivs så bra :)

Svar: Tummen upp!
Lovis Henri

2013-09-11 @ 10:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0