Hektisk kväll

2013-09-05 / 21:58:00
Jobbat sedan kl. 13 och kom hem 21.10. Det konstiga är, att, när vi jobbar två i butiken dagtid, så är det oftast superlugnt. Sedan är det nästan som att alla känner på sig att "ha- nu ska jag allt in o köra med den -stackars tjejen som jobbar där alldeles ensam. Plötsligt står man där, själv, i butiken och det blir fullkomligen smock-fullt med folk. Man måste fortfarande ge alla bästa service och vara lika trevlig mot alla kunder. Även han som står längst bak i den 7m långa kön och är den 20:e personen, på 20 minuter som vill prova en klocka, eller tre. I fem olika skåp. Helst.

Jag är helt slut idag. Men jag klagar absolut inte!! Jag tycker det är otroligt roligt på mitt jobb. Varje dag är en utmaning och varje dag lär man sig något nytt. Varje dag möter man urgulliga människor man får prata med och varje dag får man höra någons livshoistoria. Ibland kommer några surputtar in, men då är det mitt jobb att få de på lite bättre humör :) ja, jag trivs som fisken i vattnet! Även tillsammans med alla mina supergulliga kollegor ♥

Just det. En sak till. Det gick snabbt att ta sig till jobbet idag. 10 minuter med cykel i stället för 1 timmes resa med buss (åker runt hela Linköping när det egentligen kan ta 5 min rakt över. Som det gör med bil). Men alltså. Ingen påminde mig om att det är uppförsbacke hela vägen hem. No shit. Eller jo okej. Min kollega Frida gjorde det förra veckan. Men antagligen hade jag förträngt det. 
Mina ben fullkomligen skakade när jag klev av cykeln och jag höll på att kvävas av min dåliga cykel-kondis. Det liksom pep om mig -ni vet. Sist jag cyklade var jag gravid i typ v. 30. Det är lääääääänge sen!! Aa. Ni kan ju bara ana träningsvärken jag kommer ha imorgon. Antagligen även en ännu mer hemsk hosta än det jag redan har. 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Mamma

Jag är så glad för din skull att du äntligen har fått ett jobb som du tycker är roligt och som du trivs med, ja man får vara alla till lags när dom kommer in i butiken, men det är som du säger det är jätteroligt att träffa alla slags människor, och ibland så känner man bara att man har valt rätt, och du....cykelkondisen får du snart upp igen...när du har cyklat några gånger o kanske inte har någon hosta...puss o kram min älskade dotter <3

2013-09-06 @ 07:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0