Foglossning...eller?!

2013-03-01 / 23:17:00
Alltså. Jag har nu i väldigt många månader trott att jag haft problem med mitt bäcken. Smärtan kom plötsligt, några månader efter förlossningen. Jag fattade noll?! Foglossning NU?! 
Hopp, bara gilla läget helt enkelt. Gick till sjukgymnast, fick bäckenbottenövningar att göra. Har inte hjälpt. Men vafaaaan. Ska jag aldrig mer kunna gå nu? På riktigt, jag har inte kunnat gå en promenad ens, då det smärtat som tusan i mina ljumskar och bak i ryggen. 

Jag började givetvis googla runt lite. Snett bäcken? Jaha, det kanske det är. Stämmer ju in rätt bra på vissa saker. Naprapat? Jaha, ska man gå till en sådan nu också? 

I måndags var mamma här. Vi gick förbi ett ställe som heter naprapatvärkstan. "Äsch, jag går in och pratar lite med de bara" sa jag till mamma och gick in. Pratade, frågade, förklarade. Jag fick en tid, samma eftermiddag.

Efter en kroppsvistitering kunde hon konstatera att jag inte har något snett bäcken, men en viss liten benlängdsskillnad. Den kunde man inte göra så mycket åt.

Efter en behandling på sätesmuskler, ryggmuskler, och höftleder kunde hon konstatera att jag inte har bäckenproblem utan ett ryggskott tillsammans med överdrivet spända muskler. Detta sker ofta efter en graviditet. Speciellt om han har haft foglossning (jag har dock ej haft det, men hade väldigt ont i kroppen sista veckorna innan Ian kom till världen). Eller efter amning, att man oroar sig för mycket saker som leder till att man går och spänner sig konstant. 

Jag fick en rejäl behandling. Skulle komma tillbaka idag, alltså...samma vecka!!! Fick ännu en behandling på sätesmuskler men även också nacke/skuldror pga. ständig huvudvärk den senaste veckan. Samt även akupunktur! Ajaj.
Jag kan säga såhär: Jag känner mig så jääääkla fri! Jag kan GÅ!!! Tillochmed i trappor utan att få det minsta ont! 
Alltså, vem kunde tro detta? Tänk om jag inte hade "orkat" gå in där, eller "jag tar det en annan dag" och så är det ju lätt att det aldrig blir av. Då hade jag suttit här i flera år och fortfarande trott att det var "bäckenproblem".
De enda jag behöver göra nu varje dag är att stretcha ordentligt! Men det är ju bara skönt! 

Ja, ni. Ibland kan det vara bra att man är lagd åt det lite mer hypkondriska hållet. Ibland dåligt. Mestadels bra. Sålänge man kan hålla det på en bra nivå! 

Nu jävlar ska det tränas. Fan vad jag är glad! Äntligen!!!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0