You are the sunshine of my life

2012-09-18 / 21:32:29
*Ian gnäller det där gnället som säger "nu är jag hungrig mamma"*
Mamman tar fram maten. 
Ian äter lite, men kommer sedan på att han inte var så hungrig, börjar gallskrika.
Mamman tar bort honom, lugnar honom, för att sedan pröva om han vill ha ändå (brukar fungera). Dock upprepas samma sak. Får lite panik, eftersom det var så det började när han slutade amma helt plötsligt sist. 
Prövade andra sidan men samma sak hände där. 
Mamman gav upp. Gav honom nappen och försökte söva honom. Knäpptyst. "Det fattade du väl själv mamma" menade Ian på, samtidigt som han ändrar riktning och börjar skrika igen. 
Ett par gung (x100) senare somnar han i mammans famn. Lägger ner honom. 20 sekunder. "UUUÄÄÄÄÄHHH" Tar upp honom, han somnar om. Lägger ner honom, 20 sekunder. "UUUÄÄÄÄÄHHH" 

Nu ger mamman verkligen upp och ger över honom till pappan i familjen. Sjäv går mamman maktlös och gråter lite på toaletten och byter linne som var neddränkt av bröstmjölk eftersom brösten trodde det var tömningsdags. 
Pappan tar på pyjamas o strumpor och får honom lugn och plötsligt superpigg.
"Vadå, trodde ni att jag var trött?" LURADE, mohähähä"
Suck. Mamman säger lite desperat att "okej, jag prövar amma honom igen, nu när han är lugn" 
"Ja, men mamma det fattade du väl själv att jag var hungrig SLUUURRRP" En nu lugn mamma sitter och tittar på far och son som busar vid skötbordet och pappan sjunger "You are the sunshine of my life ...lalalal"

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Tove Lantz

Jobbigt när de bara skriker och man inte får ordning på vad det är de vill. Sådan har Levi blivit nu varje kväll. Jättetrött men vill inte sova, inte äta, inte någonting :/

Svar: Usch :( ja det är jobbigt! Speciellt när de aldrig är så annars. Då fattar man ingenting!
Lovis Henri

2012-09-19 @ 10:25:19
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0