Att komma igång

2012-09-25 / 08:06:00
Det har inte alls varit lätt för mig att komma igång med träningspromenader efter förlossningen. Man kan väl säga att jag inte haft världens lyckans tur efter att min lilla prins kom till världen.
   Först njurbäckeninflammation, ett sår som inte ville läka på 5 veckor down there. Två förkylningar och alldeles för ont i bäckenet när jag gått för hastiga eller långa promenader, de få dagar jag varit frisk och kunnat det på.
Tur att jag tappat 19 kilo ändå, bara genom o ammat. Men jag vill gå ner 15 till nu och jag ska klara det! 

   Nästa vecka hoppas jag att den andra förkylningen jag åkte på, som fortfarande sitter i kroppen, ska vara borta! Då kommer ni få följa en ny riktning här på bloggen, som alltså då kommer att handla mycket om hur jag kommer kämpa för att få bort mina mammakilon. Genom mat och motion och absolut inga dieter. Jag är SÅ emot dieter. 
   Ni kommer få se för -och efterbilder vid olika delmål och få höra hur mina centimetrar försvinner. Givetvis kommer det inte bara handla om det, men det kommer bli som en ny kategori här i bloggen.

   Jag tycker inte hets kring just mammakilon är det första man ska fokusera på. Men nu anser jag att jag inte hetsar kring det utan bara vill passa på medan jag är ledig och ammar. Då förbränner man ju mer...när man ammar alltså. Inte alla, men de flesta. 
   Jag har kämpat så länge med mina kilon och jag vill inte ta risken att lägga på mig och vara lat nu när jag är hemma. Därför kommer jag att sätta igång nu. Det känns så galet skönt! Här ska det gås ner i vikt minsann! 
   Att tillägga är att jag har realistiska mål. Jag har många gånger legat lite över viktkurvan till den kroppsvikt jag ska ha. Jag kommer heller inte fokusera på vikten och vågen utan mer vad måttbandet visar och hur jag känner mig.

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0