3 månader och vaccin

2012-09-27 / 10:14:24
Nu är det ju så att vår lilla kille blir TRE månader imorgon. DET är helt sjukt galet konstigt. Jag kommer ihåg när jag satt och skrev att han var tre veckor. Ooh, tiden går verkligen alldeles för fort :( 
   Nu väger han 6940g och har hunnit bli 62 cm!

 
Han har hajjat det där med bitring nu! :)

   I alla fall så fick han sitt vaccin igår. Än så länge tror jag inte han har eller har haft feber (peppar peppar, ta i trä). Men han var väldigt gnällig igår kväll. Tror dock det berodde på övertrötthet för resten av tiden har han varit typ som vanligt. 
   Eller imorse, trodde jag han hade feber för han var jättevarm och skrek som en stucken gris (visade sig dock vara hungersnöd) så vi tänkte ge honom lite flytande alvedon. Kim hjälpte till. Grejen var bara den att han råkade få lite för mycket på en gång så han satt i halsen...rejält. Han hostade tills han kräktes och nu efter sitter han o småhostar lite då och då, förutom när han sover. Sen skrek han så för han var jättehungrig oså kunde han inte äta för han hostade så mycket :( Det gjorde galet ont i föräldrahjärtanen :(
   Han mår ju bra nu, men hostar lite då och då som sagt. Tänkte att amningen skulle göra det bra igen men det har inte blivit helt bra. Inte farligt väl...någon?

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Petra Burkhard

Vår söta Ian, redan 3 Månader, tiden går fort, ta vara på eran lilla Guldkimp,Pussar och Kramar G:a mormor

2012-09-27 @ 14:18:09
URL: http://PurZel3.com
Postat av: johanna törnqvist

Vill bara tipsa om att Alvedon som du ger i rumpan är bättre än flytande! :)

Svar: Ja, vi kom på det med! Tack för tipset ialla fall :)
Lovis Henri

2012-09-28 @ 12:20:24
URL: http://toernqvist.blogg.se
Postat av: Tove Lantz

Alvedon är jättesvårt!! Levi satte också i halsen rejält så jag trodde att han fått ner det i lungorna :/ usch inte kul alls!
Blir att köpa suppar istället :)

2012-10-01 @ 12:40:52
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0