Hos frisören

2012-10-28 / 11:05:00
Igår var jag till frisören. Mitt hår håller på och rasa helt igen. Ååh, jag känner mig så ledsen. Jag får värsta toffsarna i handen när jag duschar, borstar eller tar i håret. På bara två veckor blev mina toppar jätteslitna och jag kände igår när sonen var nöjd, kim var med och lönen inkommen att: jag måste klippa av topparna!

Väl hos frisören lät det såhär; 

(Frisören tar ut mitt hår ur min knut): "Ooj, då. Här var det slitet".
(Sammanbitet): "Mmm, jotack".
"Du har en bebis ser jag, hur gammal är den?"
"4 månader i morgon"
"Jaha, så, ammar du?"
"Ja, det gör jag"
"Har du börjat tappa hår än?"
"Ja, tyvärr, för två veckor sen började det och nu ser det ut såhär"
"Ja, det blir ju lätt så att håret faller av när man ammar. Du skulle sett mig, jag blev helt kal här, här och här! Jag vågade inte ha håret uppsatt och jag skämdes jättemycket"
 
........

Tack, det kändes genast mycket bättre!


Lägg till en kommentar här!
Postat av: Emma

Det fråga min frisör mig oxå igår.

2012-10-28 @ 11:40:15
URL: http://xn--ms-uia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0