Ian just nu

2012-11-08 / 12:31:47
Man kan minst sagt säga att han utvecklas, just nu märker vi nya saker varje dag. Han har börjat skrattskrika, på något lustigt vänster. Han har ju skrattat åt oss ända sedan han var 5 veckor, men det har liksom utvecklats ännu, ännu mer. Nu skrattar han åt oss så fort vi säger något eller pratar med honom. När vi busar med "tittut"-leken eller lutar honom bakåt. Det älskar han, då skrattar han som en tok! Han greppar leksaker jättebra och skrattar även åt dem. 
   Tycker att precis allt är intressant och älskar allt som skallrar, prasslar och piper! Färger är jättelattjo och även TV:n (!) som vi försöker ha mestadels avstängd när han är vaken. Han blir stadigare i ryggen för varje dag och försöker att sätta sig upp när han halvligger i vårt knä. Han tycker om sitt babygym och sin babysitter. Vill stå i stort sett hela tiden när han är i knät. 
   Ofta när vi tror att han är gnällig och ligger tex. i babygymmet, visar det sig att han bara prövar sin röst och har värsta konversationerna med sina tummenleksaker! 

Han smakar på allting som kommer i hans väg. Leksaker, händer, fötter, handdukar, skedar, kuddar, de få gånger han sitter i bärselen, allt! Samt att det dregglas en hel del. Men jag tror det dröjer ett tag innan han får tänder ändå, faktiskt.

Tror att han för tillfället är inne i en liten utvecklingsfas, då han kan vakna var 3:e timme på natten och vilja ha mat. Det har han inte riktigt gjort förut. Men det är varje, till varannan natt ungefär, som han vaknar runt 1-snåret och vill ha mat, trots att han ätit vid 22-tiden. Sen igen vid 05-06. En till två gånger vaknar han även ibland, för att han ligger obekvämt och vill vändas på.

Han har börjat äta lite gröt på morgonen, men vi tar det sakta men säker, en halv-en hel tesked per morgon. Han har dock fått kvällningar av gröten så många gånger att vi prövade med lite lösare konsistens och lite blåbär i, då gick det genast mycket lättare, även om han tycker att det är skitkonstigt! Han tittar jätteunderligt på mig och rynkar ögonbrynen och undrar vad fan jag egentligen försöker göra. Men sväljer gör han ändå!
 
Vad kan man säga mer? Han är nog en av de gladaste bebisar jag mött och är sällan grinig för ingenting. Enda gången är när han är trött, hungrig eller kanske har lite ont i magen.

Hans bästa sövarplats just nu, är vagnen. Det är nog det enda stället han för tillfället somnar på. Oftast duger inte ens famnen. Lägger jag honom i sängen innan han somnat får han verkligen panik. Men har han väl somnat eller om han nattammats och jag lägger ner honom i sängen igen efteråt, eller om han vaknar till och bara behöver buffas lite på för att somna om, går det bra i sängen. 
 

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0