Vecka 28 (27+4)

2012-03-18 / 17:39:15
Bilden är tagen igår, men jag hann inte uppdatera en gång till på kvällen! Och inte förrän nu som först sätter jag mig vid datorn för idag. Kimpan och jag har vårstädat lägenheten, tvättat, diskat, lagat mat, nu bakar vi och medan vi väntar på att degen ska jäsa färdigt satte vi oss ner och tog det lite lugnt! 


I vilket fall som helst så...vecka 28 och vi går in i tredje trimestern! Underbart! Det betyder att det inte är så lång tid kvar alls och det känns skönt för mig! Jag längtar efter att få komma igång och träna och snygga till mig efteråt. Sen längtar jag efter bebis och allt mys vi har framför oss som familj. 
Bebis lever mestadels rätt lugnt inne i magen. Ibland är han vild och trycker sig upp mot revbenen, men det märks att det börjar bli trångt där inne eftersom han inte kan fara runt som en virvel hur han vill längre.
Dock i skrivandets stund så känns det som en riktig boxare i magen. Han rör sig verkligen i hela magen och jag vet inte riktigt om det är så att han försöker vända på sig med hjälp av händer och armar för det kommer fötter och små händer kickandes överallt i hela magen! Det är faktiskt riktigt mysigt idag! Det är mjuka, behagliga sparkar och han ligger inte och trycker någonstans och då tycker mamma lovis om sin bebis lite extra mycket! ^^

Jag ser i alla fall extrem skillnad på magen denna veckan till skillnad från de andra bilderna då jag bara tyckt att det stått still. 
Vissa dagar, mår jag bättre, andra sämre. Jag har fått dille på iskall kräm med mjölk, choklad och morötter. Ligger han på fel ställe kan jag knappt stå upp, så ont gör det och jag kan knappt andas, men ligger han rätt och i mitten av magen så känns det inte som jag är gravid ens...om jag inte böjer mig ner vill säga eller går i uppförsbackar, för det är rätt jobbigt faktiskt! Annars mår vi väldigt bra, alla tre! :) 
Jag tänker extremt mycket på framtiden och det är både lyckokänslor och mycket rädslor.

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Emelie, Mamma till David och Gravid

Vilken fin mage! :D Första barnet?



Sv: Ja, magen ligger väldigt lågt denna graviditet :) Med sonen var det tvärtom! Måste hela tiden ha något stöd för den. Jag önskar det vore felberäknat! Blev flyttad 15 dagar nämligen :P Du då? Blev du flyttad någonting? Hoppas du får en härlig måndag! :D

2012-03-19 @ 14:03:30
URL: http://enmammaskarlek.blogg.se/
Postat av: Moster

Det kommer bli kalasbra i framtiden! Du behöver inte vara så rädd! Ni kommer bli världens finaste lilla familj! <3

2012-03-19 @ 18:55:15
Postat av: mamma

Håller med moster helt och hållet, mamma finns ju här om det är något du/ni undrar över <3

2012-03-20 @ 09:31:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0