Vecka 27 (26+6)

2012-03-12 / 18:26:08
Jag är ledsen både för min och eran skull att bilderna på magen kommer in så sent! Det blir ju liksom inte riktigt en vecka emellan då och jag närmar mig mer och mer en ny vecka. Denna bild tog jag i morse och imorgon går jag ju faktiskt in i vecka 28, så vecka 27 stämmer ju kanske inte riktigt.. men men. Jag ska försöka bli bättre på att verkligen ta bilder på lördagar och ingen annan dag. 

Vårt lilla barn känner nu igen mina känslor och mår utefter hur jag mår. Han är mellan 35-40 cm lång och väger runt 1 kg. Han kan nu öppna och sluta ögonen och reagerar på ljus och främmande röster. 
Överlevnadschansen är även stor om barnet skulle födas för tidigt. Jag är jättenojjig, för jag har drömt så många nätter i rad att min lilla parvel föds i vecka 28. Så jag hoppas verkligen inte att jag sanndrömmer! Han får inte komma riktigt ännu! 

För övrigt så är hans nya favoritplats under mina revben och/eller magsäcken, vilket jag kan säga inte är ett dugg skönt. Magen blir typ hårdare/stramare för varje dag och jag tror mig ha känt av sammandragningar (men jag vet ju inte riktigt hur det ska kännas). Huden på magen kliar något fruktansvärt och jag är hungrig HELA tiden. Dessutom börjar jag bli sådär fasligt trött igen att jag bara vill gå o lägga mig en stund på eftermiddagen. Sen kan jag somna igen lika tidigt som vanligt på kvällen. 
Han sparkar inte jättemycket hela tiden utan har sina tillfällen och tider på dygnet som han är vaken på. Det känns som han på något sätt kommit in i en egen rytm. Ändå kan jag inte låta bli att oroa mig över att han rör sig för lite. Jag börjar verkligen bli skitnojjig. Det är så små svaga puffar han ger mig, även fast jag kan känna hur han rullar runt där inne.
Jag kan inte vara utan choklad eller morötter. Iskall jordgubbskräm med mjölk är också något som jag inte längre kan vara utan. Magen börjar kännas stor, på riktigt och folk stirrar på mig. Överallt. På tunnelbanan, när jag är ute och går, på stan, you name it. En del ler lyckligt åt mig medan andra kan stirra sig blinda på magen, på mig på magen oså på mig igen som om: "Kan det verkligen vara sant att den där tjejen är g r a v i d ?!" Hehe



Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0