Trångt för bebis

2012-03-21 / 20:43:11
Det är så mysigt nu när det börjar bli så trångt i magen för lillkillen att man känner nästan varenda liten rörelse. Tycker det kan kännas som en hand ibland som drar i övre magen eller som igår när jag låg ner i soffan så var min mage helt mjuk nere och helt mjuk uppe (jäkligt ovanligt) och i mitten av magen såg jag ut som en banan, fast att det var jämtjockt liksom, över mitten och ut på sidorna. Det såg jättekul ut!

Nu på kvällen när jag och Kimpan var ute på promenix så låg han och tryckte längst upp i magen, så jag kände mig jätte framtung och stel i hela magen. Det är kanske inte jättemysigt, men det är inte mer än lite jobbigt att gå i alla fall :) 
Dessutom har magen fått en heeelt ny form. Mitt "sidfläsk" som jag hade innan jag blev gravid finns typ inte kvar, på sidorna längst ner, typ ovanför höfterna är jag helt platt och sen går magen som ett runt V, inte ett U, alltså, utan ett runt V ;) sedan början den typ peka lite neråt, man ser det på naveln, men ändå är den högt upp. Svårt att beskriva, men detta skriver jag mest för min egen skull så jag kan kolla tillbaka sen! Då vet jag antagligen själv hur jag såg ut. Det är nämligen svårt att få med så att det ser rätt ut på bild. Jag försökte i morse, men det blir liksom inte ur samma synvinkel som när jag kollar i spegeln, haha.

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Emma

jaså vad konstigt! :P ska ni inte ha den ni redan köpt?

fastnade ni för någon då?

2012-03-22 @ 07:46:08
URL: http://äms.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0