Tidsbokning för kontroll

2012-06-20 / 13:53:02
Ringde igår till förlossningen för att min BM sa att jag skulle boka in en tid denna vecka för en kontroll. För säkerhets skull skulle jag ringa så att jag fick en tid till nu på torsdag sa hon, eftersom hon inte var säker på hur de gjorde med helgdagar och högtider. 
Så jag ringde igår men fick prata med en bitter surkärring-barnmorska som sa att hon inte kunde lova mig att jag skulle få komma på kontroll denna vecka, eftersom man skulle vara i vecka 41+3, medan jag menade på att det bara var en dag tidigare iså fall, alltså 41+2...
Men nä, då tyckte hon att jag i stället skulle komma veckan efter när det är på tok för långt över tiden, 42+0 föreslog hon och sa att jag skulle ringa tillbaka idag för en närmre tidsbokning. Fuck off kärring, tänkte jag, aldrig i livet.
Pratade med Kim om det och han tyckte det lät helt absurt. Jag måste ju få en koll denna vecka för att se så allt ser bra ut, för att efter det sen få en igångsättningstid till nästa vecka. Jag får ju inte gå längre än till tisdag nästa vecka ändå i detta län! Hon hade nog inte riktigt koll skulle jag vilja påstå.

Så jag ringde imorse och hoppades så innerligt att det skulle vara en annan barnmorska som svara! Och jag hade tur för en gångs skull! Det lät som en jättegullig liten barnmorska och hon bara bokade en tid till mig imorgon bitti direkt. Nämnde inte ens något liknande som den tidigare barnmorskan pratat om. 
Ibland fattar jag ingenting på förlossningen?! Allt beror på vem man pratar med och så ska det inte vara. De som är trötta på sitt jobb ska inte behöva få jobba kvar. Det är ett alldeles för viktigt yrke för att tro att man kan behandla en gravid kvinna hur man vill med sina egna problem och humörsvängningar. 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Tove Lantz

Jag vet en som bröt ihop totalt och åkte in till förlossningen och de satte igång direkt för att hennes kropp var helt utmattad och hon också.

2012-06-21 @ 16:25:26
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0