Taggad

2012-06-14 / 14:07:27
Jag vet att man inte ska stressa eller pressa sig själv med vikt och utseende efter förlossningen osv. och det kommer jag absolut inte att göra heller. Däremot är jag jäkligt taggad på att få komma igång ordentligt. Gå långa promenader utan att ha ont, äta nyttigt utan att känna begäret att jag måste ha något sött i mig varje dag. Fixa med mina bristningar och bara få känna sig fräsh, smalare än gravidmagen och framförallt, ta hand om sig själv.
Det bästa av allt är att Kim känner likadant och är lika taggad som jag, haha. Det har inte blivit mycket träning för honom på sista tiden, utan mest bara våra promenader (som för honom inte är sådär jätte effektivt i min takt) så även han längtar efter dessa långa sommarpromenader och ordentlig kost! 
Vi har bestämt oss för att göra det tillsammans, förbättra kosten och sluta med godis och sötsaker så fort bebis är ute. Det enda vi sagt att vi får äta är en glass någon gång, då och då, eftersom det är sommar och blir vi bjudna på fika eller dylikt så får vi. Men vi ska inte köpa hem till oss själva, mer än vid riktigt speciella tillfällen. Det känns så himla bra tycker jag :) 



Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0