Profylax-andning

2012-06-09 / 17:19:29
Helt plötsligt fick jag lite panik! Jag har läst om profylax-andning och övningar inför förlossningen överallt. Vi har inte ens blivit erbjudna det av MVC!!! 
Många blivande föräldrar går tydligen på föräldrakurser och när jag frågat min BM om det så har hon bara sagt att det var den förlossningskursen vi gick på, men föräldrakurser är ju något helt annat!
Har man övat profylax med sin partner innan fl så blir man mer förberedd och klarar oftast av en fl lättare mentalt och att tänka positivt under tiden. HUR SKA VI HINNA DET NU?! Usch vilken panik jag fick :( det hade verkligen varit en jättebra grej för mig att göra.

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Madde - mamma till Olle född 120304

Jag hade aldrig övat profylax, utan bara kollat några minuter på en film om profylax. Men när förlossningen väl satte igång så satt andningen som en smäck. Det var som om jag aldrig gjort något annat. Barnmorskan var imponerad och frågade om jag hade övat eller gått på kurs. Men icke. Hade bara provat att andas profylax någon gång under graviditeten när jag fått förvärkar/sammandragningar.

Så jag tror inte man behöver gå kurs för att kunna andas profylax, vill man göra det så gå in i det till 100% så tror jag absolut att du kan profylax. Och gud vad det hjälpte mot värkarna, man fick något annat att fokusera på. Jag valde att föda utan lustgas som många vill ha för att fokusera på annat än värkarna, men profylax funkar faktiskt mot det oxå. =)

Så jag tror inte du behöver känna oro om att du inte gått någon profylaxutbildning, kolla på typ youtube om det kanske finns någon kortfilm om profylax. Lycka till och hoppas det kommer bebis snart! =)

2012-06-09 @ 17:33:32
URL: http://mkj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0