BF+13

2012-06-24 / 12:42:40
Konstigt väder ute idag. Solen skiner och regnet dalar om vartannat. Kanske är det vår dag idag? Sol + regn betyder ju lycka? Man kan ju alltid hoppas.
Igår var jag helt slut i huvudet. Jag bara låg o grät och skaka om vartannat för att jag inte vill mer. Och det är inte att det är jobbigt att vara gravid, med en stor mage eller konstiga hormoner. Hormonerna har jag rätt bra pli på.
Nej det är för jag är livrädd för en igångsättning. Jag vill verkligen inte bli igångsatt samtidigt som jag inte vill gå över tiden mer heller. Det är så svårt. 
 
Går jag över tiden längre riskerar moderkakan att bli sämre för varje dag som går, bebis blir större och större, vilket kan leda till komplikationer, Kims semester blir kortare för att han inte kan va borta för länge in i augusti och jag kommer må om ännu sämre. Nackdelarna är att det kan ta flera dygn efter att man blivit igångsatt vilket också oftast leder till att krafterna hos mamman tar slut och det blir akut kejsarsnitt, vilket är min allra STÖRSTA skräck. 

Varför ska detta drabba mig?! Varför jag, som lidit av ångest tidigare (som kryper fram vid såna här situationer igen) få stå ut med detta? Jag känner mig deppig och gnällig, vilket jag inte vill vara. Inte mot mig själv, omgivningen och framförallt inte mot min älskade Kim som får stå ut med allt :( det är FAN inte rättvist ibland. Jag vill försöka vara positiv men det är jävligt svårt och att försöka se allt positivt har liksom bara runnit ur mig de senaste 2 dagarna.


Lägg till en kommentar här!
Postat av: emma

Emelie blev igång satt, hon fick åka hem dagen efter tror jag, med en liten dotter. Det kommer gå bra lovis!

2012-06-24 @ 13:27:41
URL: http://xn--ms-uia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0