10 days to go

2012-06-01 / 15:33:41
Två av fyra av mina mammor i mammagruppen som jag slagit ihop har fått sina små nu och jag är SÅ avundsjuk! Grattis Cecilia och Anders till lilla William, som är en vecka idag redan! Och grattis till Sabina och Marcus som fick göra kejsarsnitt i onsdags för att deras lilla Haylie vägrade vända sig! 

Idag är det 10 dagar till beräknat förlossningsdatum och jag längtar något så otroligt mycket efter min lilla pojk nu! Jag önskar av HELA mitt hjärta att han vill komma till helgen. Verkligen, verkligen! 
Hade en hel del förvärkar igår och nu känner jag hur det börjar mola lite i ryggen och magen idag igen! Hoppas hoppas att det är tecken på att något är på G och att det inte "bara" tränar sig. 
Jag skulle kunna göra precis v a d s o m h e l s t just nu för att få ha honom i min famn. 

Igår blev Kim och jag helt paffa när magen såg ut att ha sjunkit en meter! Det var Kim som reagerade och det såg ut som hans ögon skulle hoppa ut! 
Men imorse när jag vaknade så var den nästan som vanligt igen :S hur konstigt som helst?! Det fattar jag inte. 
Har även varit orolig för att han inte är fixerad och tänkt att jag kanske har ett trångt bäcken=svår förlossning. Men efter lite forskande så har jag förstått att det egentligen är bra och att man har ett stort bäcken, vilket betyder lätt förlossning. När jag var hos läkaren sist och gjorde en gynundersökning så sa hon att "allt känns väldigt mjukt och fint så när det väl är dags för dig kommer det nog gå väldigt bra!" Så det känns ju faktiskt ganska betryggande! Bara hoppas på att två positiva saker stämmer när det väl är dags också! :)


Varning för valross! ^^ Big mama!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0