3 veckor

2012-07-19 / 14:37:39

Ja, tro det eller ej! Men idag blir Ian redan 3 veckor. Ofattbart, tiden går verkligen fort. Nu är jag äntligen frisk från min njurbäckeninflammation, som urinvägsinfektionen slutade i. Så nu är jag redo att börja blogga igen.

Nu som först, när jag mår bra har vi kommit in i den där härliga bebisbubblan alla pratat om, som jag varit orolig för att jag inte skulle få uppleva. Var så dålig och ledsen pga. njurbäckeninflammationen att jag var rädd att falla in i depression, men det gjorde jag inte :) inte mer än "tredagarsgråten" som händer i stort sett alla nyförlösta mammor.
 


Ian är faktiskt en väldigt snäll bebis. Han sover nätterna igenom och vaknar bara 1 gång och vill ha mat. Ger jag honom sista målet vid 23-24 vaknar han runt 4-5 och är hungrig, somnar om och vaknar sen igen mellan 8-10. Ibland sover han 7 timmar i sträck. Från 23-24 enda till kl. 7! Han äter varannan till var tredje timme på dagarna ungefär. Har försökt få in den rutinen så han faktiskt ska va nöjd o sova på nätterna och det har ju funkat fint!
   När han är vaken är han nöjd om han får ligga o titta ut genom ett fönster. Så kan han ligga länge! Men ibland är han också ganska gnällig utan anledning när han är vaken. Då kan mamma och pappa bli lite frustrerade när varken, närhet, bytt blöja, magknipsmassage eller nappen hjälper. 
   Han stormtrivs i sin vagn och sover gärna och länge i den när vi går promenader. Det är skönt också faktiskt :) 
Han äter, spyr och skiter som en tok, men han ökar fint i vikt ändå. I tisdags när vi var och vägde honom vägde han 4480g. Vi mätte honom inte men jag anar att han nu ligger på ca. 54cm. Jag tycker han blir större för varje dag som går och utseendet ändras hela tiden. Ena dagen ser han ut som jag, andra som Kim. Tredje dagen ser jag både Kim och mig i honom. Tror han blivit en redig blandning denna lille kille ;) 


Lägg till en kommentar här!
Postat av: tess

Så konstigt det är att tiden går så himla fort! Våran lilla tjej blir ju två veckor imorgon, trots att det var Igår man åkte in till förlossningen typ! Haha. Men skönt att höra att allt är bra med er!

2012-07-19 @ 22:54:06
URL: http://jaklakrokus.blogg.se
Postat av: Regina

Lilla hjärtegos!!! Vad skönt att höra att allt är som det ska och vad fiiiin han är!! :'))) <3

2012-07-20 @ 19:48:55
URL: http://OurLoveStory.net
Postat av: Tove Lantz

Jag vill också få känna av den där bebisbubblan, vilket jag inte gjort ännu, och vår pojke är 4 veckor idag.

2012-07-23 @ 11:43:51
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0