Vecka 21

2012-01-24 / 09:55:20
Godmorgon på er alla morgonpigga! 
Idag var jag själv inte uppe innan tuppen, men i alla fall med den! ;) Klockan 7 ringde klockan och då var det dags att klä på sig, äta frukost och sedan åka bort till Barnmorskemottagningen. 
Vi hade ännu ett ultraljud inbokat idag, för att på det senaste så var det för att se hjärtat från alla dess håll. Sköterskan ville såklart vara helt 110% från alla vinklar så därför fick vi en ny tid. Allt såg hur bra ut som helst och han hade fyra portar i hjärtat, vilket man ska ha :) 
Han sprattlade på som tusan där inne och var riktigt livlig. Såå underbart att se! Sist koncentrerade jag mig så mycket på vilket kön det skulle vara så jag hann inte riktigt med att tänka på hur mycket han rörde på sig. Jag ville ju bara få ett svar! Men nu blev jag jätteglad när jag såg hur han vevade med armar och ben och vred på sig. NU börjar äntligen fatta att jag verkligen är gravid och att det är en liten bebis i magen, som snart kommer ut till oss. Det är verkligen inte lång tid kvar. Jag har börjar känna sådan kärlek när jag tänker på bebis eller när jag sitter och tittar på bilderna, som jag dessutom kan titta på i evigheter. 



Ser ni hur han ligger med benet på denna bild? Han har liksom vridit det in mot kroppen, man ser vinkeln med hjälp av foten. Sen tycker jag det är så sött att handen ligger där uppe vid huvudet, så har han gjort många gånger när vi varit på UL. Vi har en annan bild, men som inte är lika tydlig, där han gör så också ^^


Detta var sista gången vi såg vår lilla parvel på skärm! Nästa gång blir i verkligheten! :') Är så himla glad för att vi faktiskt har fått göra hela 4 ultraljud och fått se honom så många gånger! Nu när jag vet att allt verkligen ser bra ut så kan jag känna mig lugn också och det är faktiskt en rätt viktig bidragande del till en bra graviditet!


Idag går vi ju också in i vecka 21. Men jag skriver mer om det, som vanligt, på lördag när det även läggs upp en ny magbild :) Sålänge får ni en nytagen UL-bild! Sköterskan var dock inte den bästa fotografen jag varit med om. Hon fotade snabbt och slarvigt, men jag blev helt okej nöjd med två bilder i alla fall, även fast man inte ser så mycket.
Han väger nu i alla fall mellan 280-370 gram och är ca. 23 cm lång :')


Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0