vecka 18

2012-01-07 / 11:51:50
Jag bjuder på en ny magbild, trots att jag tycker att det är jätteläskigt! Hehe. Men, denna morgonen när jag stog och fotade så såg jag att "jäklar, vad den ploppat ut? är det verkligen morgon?! Är jag bara svullen kanske?!" Men jag har nog kommit fram till att den växt lite under veckan...Jag stod o höll in och höll in magen framför spegeln utan att jag lyckades få in den mer än någon halvcentimeter. Så detta är den bleka sanningen - jag börjar bli tjock på riktigt nu!
Men ännu en gång tycker jag att det känns som att kameran gör mig lite större än verkligheten, det blir ju sådana närbilder! Visar två bilder, från två olika vinklar.


Magen till vänster är alltså en närbild och där ser magen typ gigantiskt ut. 
Magen till höger är lite längre ifrån och det är väl lite mer så den ser ut på håll och utifrån ;)


Bebisen då:


Varje människa är unik. Den här veckan utvecklar ditt barn ett av de kännetecknen som kommer göra det unikt, nämligen fingeravtryck. Kuddar av fett som samlas på fingertopparna och tårna kommer att förvandlas till virvlande linjer som särskiljer ditt barn från andra människor.

Förberedelse för tarmsystem.
Tjocktarmen har skjutits ner till den bakre delen av bukväggen och flera matsmältningskörtlar bildas. Det matsmältningssystem som håller på att utvecklas har visat vad det går för sen flera veckor tillbaka. Fostret sväljer fostervatten, som sedan styr sin färd genom magen och tarmarna. Det förenas med döda celler och sekret i tarmarna för att bilda mekonium. Mekonium, eller barnbeck, är det svarta, tjärartade ämne som så småningom kommer att utgöra ditt barns första utföring efter födseln. 

Vikt och längd. Fostret väger omkring 200 gram och mäter omkring 16.5-18 cm från topp till tå.

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Julieee

Så himla fin mage!!

2012-01-07 @ 14:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0