Ultraljud

2012-01-13 / 12:46:26
Hej mina käära läsare! Igår uppdaterade jag inte för att varje gång när jag skulle sätta mig ner så kom det något emellan, så jag skrev ett inlägg, men det hann aldrig publiceras! So sorry.
Meeen, idag är dagen med stort D, vi har nämligen varit på vårt tredje ultraljud, men första rutinultraljudet som vanligtvis bara görs för andra gravida kvinnor. 
Vi har ju varit på både vaginalt ultraljud och ett extra den 7 december för att kolla fosterdiagnostik. Nu alltså det tredje som kallas rutinultraljud för att kolla så allt ser bra ut, hjärta, mätningar, 10 tår och fingrar, alla andra värden, beräkna ett förlossningsdatum och så det roligaste om man vill ta reda på det: KÖNET! Vilket vi valde att göra. Det har jag känt mig säker på att jag vill göra hela tiden.

Ser ni fötterna? :) Längst upp till höger i det "svarta utrymmet". Så söta! Ca. 2 cm långa! Och kolla den hela fina kroppen (som dock ligger uppochner) och hans hela ben! "Sist svävade" bara fötterna lite ovanför kroppen, men nu såg man verkligen hela benen och armarna :)

Vi frågade hur stor chansen är att man kan se, och då sa hon att hon bara kan säga till 60% vilket kön det är. Jag bara låg där och väntade och väntade på att hon skulle kolla lite längre ner på den lilla kroppen.
Vad den hade växt på bara 5 veckor! Helt plötsligt dök det upp en liten snopp på skärmen och hon tittade i flera vinklar, flera gånger och garanterade att det verkligen var en pojke! "Ja, nu kan jag garantera det är något där, det är en pojke!" Och mina tårar bara började rinna! Hihi, fina lilla pojken  och Kimpans ögon var också helt blanka när jag tittade på honom! :) han var inte långt ifrån att fälla en tår vill jag lova :) fina Kimpan! 

Vi blev även framflyttade 4 dagar och fick ett förlossningsdatum den 11 juni! Så det känns hur bra som helst :) vi går alltså inte in i vecka 19 imorgon, utan gjorde det i tisdags! :) så vecka 20 på tisdag och halva tiden gången!! Så nu är tisdagar den nya dagen för ny vecka och nya magbilder! Känns så himla bra för det stämde inte enligt mina beräkningar att vi var en hel vecka bakåt, som den andra barnmorskan sa och så som jag räknat fram till idag. Jag är en lycklig Lovis idag!

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Elin

Grattis! Vad roligt att ni ska få en liten pojke! Massa kramar från Kusin Elin :)

2012-01-13 @ 13:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0