pojke eller flicka?!

2012-01-02 / 12:54:51
Nu mina kära läsare, vill jag ställa en fråga till er för att få er att komma igång och kommentera lite här på bloggen. Ni är vääldigt dåliga på det, trots att det är så många som läser varje dag! Var inte blyga ;)
Om lite mer än en vecka ska vi göra ett nytt ultraljud, då är det även dags för oss att ta reda på könet! Det ska bli riktigt spännande och jag hoppas att parveln vill visa oss vad den är för något! 
Mina symptom hittills har varit:
  • Extremt illamående mellan vecka 8-11, samt 13-16. Inte kräkts någon gång utan bara väldigt illamående och sämre aptit. Har fått gå på receptbelagda läkemedelför illamåendet, men klarar mig nu utan dem har jag märkt.
  • Nu mår jag utmärkt, förutom den fruktansvärda halsbrännan och sura uppstötningarna som bestämt sig för att jävlas med mig så fort jag stoppat något som magen inte tycker om.
  • Enligt en japansk kalender, beräknat på hur gammal jag var när jag blev gravid samt vilken månad jag blev befruktad i säger att vi kommer få en pojke. 60% av beräkningarna stämmer, enligt statistik.
  • En annan kalender som beräknar mitt födelsedatum samt det datumet jag blev gravid säger även det att det kommer bli en pojke, men med ett stort OBS att kombinationen av datumen tyder på att det är 50/50, alltså lika mycket flicka som pojke.

    Kalendrarna är givetvis bara något jag gjort för skojs skull, ingetning jag tror på.
Mer än så kan jag tyvärr inte ge er, eftersom jag inte haft fler symptom en så och för att magen ännu inte hunnit växa så pass mycket att man kan avgöra om det är en "flick- eller pojkmage".


(bild tagen från google, inte min mage)

Så kom igen nu, vad är er första känsla när ni läst om mig här? Jag vill ha massor av svar så jag kan göra statistik sen. Oså blir det ju jätteroligt för att se vem som trodde rätt och inte ;)



Lägg till en kommentar här!
Postat av: Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

sv: kom inte ihåg hur jag hittade din blogg men jag tror bland någon kommentar på någon annans blogg :)

2012-01-02 @ 13:13:03
URL: http://sense.webblogg.se/
Postat av: Peter Henriksson

Tyvärr är jag nog inte till någon hjälp här :-) men magkänslan säger att det blir en kille..

2012-01-02 @ 14:11:15
Postat av: Sandra

ja jag tror ju att det blir en pojke med mycket hår! ;) Halsbränna sägs ju tyda på mkt hår. Som du vet hade jag en sjuhelvetes halsbränna och Madeleine hade ju värsta kalufsen! hihi...

2012-01-02 @ 17:26:50
Postat av: Peter Henriksson

Ja Sandra sen jag sluta äta hår försvann min halsbränna med S

2012-01-02 @ 18:43:10
Postat av: Hanna Pettersson

Jag tror att det blir en kille!! :)

2012-01-02 @ 21:17:37
URL: http://hannaapetterssons.blogg.se/
Postat av: Stefanie Danielsson

Jag tror förstås att det blir en tjej...mådde inte så bra med dig i magen..samma symtom som du...nästan

2012-01-02 @ 21:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0