Mellanmål

2012-01-11 / 13:48:52

Ställde mig precis och gjorde lite fruktsallad till mig och min kärlek. Tog frukten som var kvar så att den inte skulle bli gammal :) Perfekt med en apelsin, en banan och ett äpple till två personer! Såå gott är det också och perfekt innan man ska äta lunch. Lunchförslag någon? Min fantasi är slut på maträtter!

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Sanna

Hej hopp, här kommer jag inhalkandes på din blogg! :) Fin design!



All lycka till dig, din kärlek och magen :)

2012-01-11 @ 15:25:44
URL: http://sannibannibus.wordpress.com/
Postat av: Peter Henriksson

Hallå hjärtat här kommer ett lunchförslag om du kan äta lite kryddig mat ?? det är i alla fall lättlagat o ruskigt gött..annars kan ju fler läsare ta receptet

Mexikansk Chorizogryta

till 4 pers



500 g nötfärs eller blandfärs (eller älgfärs)

1 chorizokorv (Obs bara 1)

1 gul lök

1 grön paprika

1 röd paprika

1 liten squash

1 burk majskorn á 198g

1 burk tacosås (mild rekommenderas) men starkare går bra

1 dl köttbuljong (1/2 buljongtärning i ca 1 1/2 dl vatten)

1 tsk oregano

salt peppar o en burk svarta oliver.

Gör så här:

1 Bryn färsen jämnt smulig o lägg över den i en kall gryta.



2 Skär korven i tärningar.skala o hacka löken. kärna ur o tärna paprikorna. ansa o tärna squashen.Låt majskornen rinna av.



3 Bryn korven i lite matfett.lägg över den i grytan. Fräs paprika,lök och squash i lite matfett o lägg över i grytan.



4 Tillsätt tacosås,buljong och oregano.Låt allt puttra ca 10-15 minuter på svag värme.Rör ner majsen i grytan mot slutet av tillagningen.smaka av med salt o peppar..rör ner svarta kärnfria oliver efter behag..



Bon apetit ....Gött gött i gött gött Jag lovar.



Kram Pappa

2012-01-11 @ 22:49:10
Postat av: Hanna

Angående blogdesign: Hittar ingen bra bild på mig som jag kan ha i designen så vill nog bara att det ska stå Hanna Pettersson på headern ;) Önskelmål är att den ska vara stilren = svart, vitt och grått. Annars får du heeelt fria händer ;) Hihi. Tack för att du hjälper mig!! Pusspådig!

2012-01-12 @ 23:22:34
URL: http://hannaapetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0