Magen vecka 20 (19+4)

2012-01-21 / 20:11:38
Det får bli magbilder på lördagar i alla fall! Hehe, kändes konstigt att byta när jag vant in mig vid den dagen.
Idag har jag alltså gått 20 fulla veckor och 4 dagar, vilket betyder att denna vecka snart är slut också!
Såhär ser magen ut just nu. Har börjat ta bilder i ett annat rum och i en annan vinkel nu istället för att det ska bli så rättvist så möjligt till verkligheten och ja, nu lyckades jag för en gångs skull att få till bilderna ungefär precis som jag ser ut just nu. Så, här får ni:


Andra halvan av graviditeten har börjat och vi är inne på sista veckan av månad 5.
Bebisen kan nu höra och känna igen våra (föräldrarnas) röster och lägger märke till ljud och aktiviteter i omgivningen.
Han har även börjat få hicka som kan kännas som rytmiska rörelser i magen. Barnet har inte längre lanugohår på huvudet utan börjar nu få riktigt hår som kommer vara där tills födseln, som sedan efter kommer finnas kvar på huvudet i ungefär 2 veckor för att sedan ramla av och få permanent hår. 
Benet i innerörat är färdigutvecklat och näsan börjar ta sin specifika form. Han väger mellan 210-255 gram och är ca. 22cm lång och skulle få plats i mina kupade händer!

Jag själv börjar känna mer och mer för varje dag. Varför jag ännu inte känner den så mycket är för att min moderkaka ligger i framvägg, vilket betyder att bebisen ligger ganska långt bak i min mage och därför tar det längre tid innan man känner sparkar, hickan och andra rörelser tydligt. Men det är allt på gång :) 
Tänk att det redan gått mer än 20 veckor och att lillen i magen redan är 22 centimeter lång! Tiden har gått så himla fort! :')
Jag mår väldigt bra för tillfället och känner mig verkligen gravid, samtidigt som jag glömmer bort det ibland och måste påminna mig själv att det faktiskt är så och att jag faktiskt inte är ensam när Kim är iväg. Det känns mysigt. När jag är ute och går kan jag känna hur han trycker sig utåt mot huden och det känns som han ska rammla ut, fast framifrån liksom, haha, svårt att förklara.
Jag brukar även tänka på hur fort det gick från att Kim och jag träffades till sommaren, vilket var vid den här tiden. Då känns de mkt lättare och som att de inte är så lång tid kvar. Nu börjar man längta på riktigt :) och allt börjar bli mer o mer verkligt nu!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0