Vecka 25 (24+5)

2012-02-25 / 22:18:50

Redan inne i slutet av vecka 25! Det är helt galet hur fort tiden går. Nu är det bara ca. 15 veckor kvar och mitt pirr i magen över förlossning och över hur vår lilla gosse ser ut dyker upp. 
Jag har märkt av hur han hickar och jag känner rörelser varje dag. Känner jag inga rörelser blir jag orolig. Konstigt nog känner jag mig inte så jättegravid. Det känns som att magen har ändrat form lite och därmed känns den konstigt nog lite mindre. Men även det kan variera från dag till dag. Dock har den börjat klia något förfärligt.

Kimpan har nu känt massor av sparkar, bland annat fick han en i örat häromkvällen när han låg och pratade och sjöng för lillen. Ja, är han inte underbar? Han sa: "Man ska sjunga för dem har jag hört" och så sa jag åt honom o göra det och så höll jag på o garva ihjäl mig. Det var även då Kim fick en buff i örat, så jag hoppas att det var för han gillade det! Hihi. 
Han är mest vaken på kvällarna och ibland på morgnarna. På dagen är det väldigt sällan jag känner han röra på sig, även fast han givetvis gör det. Däremot har jag börjat känna av rörelser även när jag står upp och det är en ny upplevelse! 

Vi själva börjar inse att vi på riktigt ska bli föräldrar och ibland när Kimpan pratar med bebis så säger han att: "Mamma och pappa ska göra det här", "Mammi är sjuk idag" eller "Nu får du ta det lugnt så mamma och pappa kan sova" :') det känns mysigt och väldigt bra när han säger så. Skönt att vänja sig vid att kalla sig mamma och pappa också. 

Bebisen själv hör oss väl och vet om det är vi eller en utomstående/främling som pratar. Det har visat sig att de även reagerar på beröring runt denna vecka, samt att synnerverna nu fungerar helt korrekt. Lyser man en ficklampa på magen så vrider bebisen huvudet ditåt. Han väger fortfarande runt 700 gram och är nu runt 35 cm lång från hjässa till häl.

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0