Vecka 23 (22+4) magbild

2012-02-11 / 17:58:41
Jag vet att jag varit urusel på att uppdatera de två senaste dagarna. Svaret på varför är för jag varit sängliggandes och inte orkat sitta vid datorn. Nu har jag däremot en hel del att blogga om! 
Här kommer i alla fall en magbild från denna vecka. Det är ju lördag idag igen! Tycker det känns som det är alltid är lördag och som att jag sitter och laddar upp magbilder ;P


Börjar jag få den typiska höga pojkmagen?! Det känns och ser ut så! Inte kul kan jag faktiskt säga. Otroligt svårt att andas med en mage som trycker upp magsäcken. :(

Bebisen väger nu drygt ett halvt kilo och är ungefär 29 cm lång från hjässa till häl. Hörseln är välutvecklad och den kan höra din röst (som under vatten), dina hjärtslag och de mullrande, gurglande och kurrande ljud din mage och tarm gör. Höga ljud som bebisen ofta hör inne i livmodern, t ex hundskall eller dammsugaren, kommer förmodligen inte att låta otäcka efter födseln.

Många studier pekar på att bebisar i magen ofta gillar klassisk musik. Pröva att spela något du själv tycker om och se om bebisen reagerar.

Din bebis hörrsel fortsätter att utvecklas och lungorna håller på att förbereda sig inför livet utanför livmodern. Nu är bebisen så stor att du kanske kan se den röra på sig under dina kläder!

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Emma Hägg

Fina magen :D

2012-02-12 @ 09:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0