Vecka 22 (21+5)

2012-02-05 / 13:48:12


Dåså är vi i slutet av vecka 22 och som vanligt kommer det då en magbild :) Såhär ser jag ut nu! Nu är magen stor! Det känns mer och mer för varje vecka. Det börjar bli jobbigt att böja sig ner, knyta skorna och sitta i soffan och äta (då lutar man sig framåt). Vissa nätter är det jäbbigt att vända sig i sängen och sitter jag med magen så den är lite tryckt får jag jättesvårt att andas. Det är nog det absolut jobbigaste av allt. Det är riktigt obehagligt att inte kunna andas ordentligt! :/

Bebis är nu ca. 28 centimeter lång och väger omkring 430 gram! Han kan nu rynka på panna och ögonbryn. Trots att han fått hår och ögonbryn så är det inget permanent utan helt vita. Ögonlocken är även de färdigutvecklade, men förblir slutna till vecka 28. 
Armar och ben har nu fått de rätta proportionerna, men inte den rätta storleken (såklart).

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Madde - gravid med en liten pojk i magen, BF 29/2

Fin mage! =) Men vänta du bara tills du kommer ännu längre i graviditeten, själv är jag i vecka 37 (36+3) och magen är mest ivägen hela tiden. ;-) Den är riktigt stor just nu. =P Dock har det blivit bättre med andningen sedan magen sjönk ner lite. Kan andas mer normalt nu, trotts att magen är ivägen. Lycka till!

2012-02-05 @ 17:06:16
URL: http://mkj.blogg.se/
Postat av: Jessica - mamma till alicia

Grattis till bebben i magen :)



Förresten fin bloggdesign, har du gjort den själv? :)

2012-02-06 @ 23:55:06
URL: http://lovelyeverafter.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma i Juni

Vilken mysmage! :)



Ser att vi ska ha nästan samtidigt, kul! :) Vårat pyre är beräknat till den 18 Juni :)



Kram

2012-02-08 @ 15:01:14
URL: http://frookensara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0