Magen vecka 24 (23+5)

2012-02-20 / 09:16:35
Mina kära lilla kusin Madeleine tog detta fotot på mig i lördags. På bilden har jag alltså gått 23 fulla veckor och 5 dagar. Imorgon går vi in i vecka 25! Helt otroligt! Det är bara 15 veckor kvar! Mindre än så många veckor det var sen jag fick veta att jag var gravid! Det var nämligen 20 veckor sedan! Det är tokigt att tänka så då jag tycker det inte alls känns som så länge sen. 

Bebisen väger nu ungefär 700 gram och mäter ungefär 30 centimeter, alltså lika långsom en linjal! Hjärnan växer snabbt och smaklökarna är fullt utvecklade. Finger- och fotavtryck fortsätter att utvecklas. Inne i bebisens kropp utvecklar lungorna andningsvägarnas förgreningar och celler som producerar surfaktanter som gör att lungblåsorna inte kollapsar när bebisen kommer ut och börjar andas luft.

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0