Baaapelsiiin och nu-Ian

2012-12-31 / 16:12:08
Är ju gott som tusan. Men citron är nog favoriten. Inte en min gör ungen...undra hur det står till med smaklökarna i den där lilla munnen egentligen.



Vår lilla sparv, som inte är så liten längre. Den 28 december blev han hela 6 månader och ännu en gång kan jag inte förstå var tiden tar vägen.
   Vi är så glada som har fått en så bedårande unge, som 95% av tiden alltid är glad och nöjd. Enda gången han är grinig är när han är hungrig eller trött, samt när det kliar i tandköttet. 

6 månader och nu märker vi hela tiden, för varje dag hur han utvecklas mer och mer. Alla han sätts i knät på, som nu under julveckan när vi var nere och hälsade på både min och Kims familj, studerade han nooga noga. När han sedan var färdig med det kunde han börja charma alla med sina leenden och otroligt gulliga ansiktsuttryck.
   Han svarar varje gång man pratar med honom med ett "aaau", "bbbwwe" "bwwa" eller liknande och med tiotusen olika miner som man inte kan låta bli att skratta åt. Skrattar man åt honom ser han helt frågande ut.

Han har även börjat titta på oss på ett helt annat sätt och hans envisa vilja visar sig mer och mer. Exempelvis så hade jag honom i knät när det var uppesittarkväll. För ovanligheternas skull hade vi köpt bingolotter. Jag hade min bingolott i handen, och Ian i knät som sagt. Han skulle bara ha min bingolott och skrek argt när jag tog bort den från honom. Inget annat ville han ha.

Nu är det även mer tydligt att det är just DET föremålet han vill åt och sträcker sig allt vad han kan för att få tag på det han vill ha. Han sitter upp själv, med rak rygg nu och vill helst sitta mest hela tiden. 
   Han kan skratta åt en bara man tittar på honom eller skratta åt allt och ingenting. Han har kommit på att man kan slå leksakerna i golvet eller bordet och att det låter jätteroligt. Han tycker om allt som piper just nu.
   Han blir lugn när jag sjunger för honom och favvolåtarna är: Imse vimse spindel och Ekorr'n satt i granen. En dag när han var arg/ledsen så sjöng jag på de, sen började jag sjunga "Fredrik Åkare", nej då började han grina.
Så bytte jag tillbaka till Ekorrn satt i granen och han sken upp direkt. Så även där visar sig viljan igenom ;)

Vi ska nu försöka byta ut ett amningsmål till vid lunch så att han får riktig mat istället. Vi har hamnat lite på efterkälken med det nu när vi varit bortresta. Så det ska bli spännande!

 Hmm. Vad vill jag mer skriva ner. Kommer inte på just nu. Vi är världens lyckligaste föräldrar! 
 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Sandra

Alltså, jag undrar hur söt och go man egentligen får vara utan att det är olagligt! Ian, fina söta unge! Längtar tills vi ses igen! Puss puss, mosmor!

2013-01-01 @ 09:23:16
URL: http://anglarohjartan.blogspot.se
Postat av: Tove Lantz

Det är helt galet vad lika våra pojkar är med allt! :) skulle kunna kopiera din text och byta ut namnet bara :) tänk att det varit sp från första början :)

Svar: Ja, jag vet! Det är tokigt! OCH våra liv! :) någon gång borde vi träffas tycker jag! Vi har nog mycket gemensamt!
Lovis Henri

2013-01-20 @ 22:15:40
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0