Skpgs tvål -och hantverksmakeri

2012-08-01 / 11:21:20
Besök gärna min mosters hemsida och gilla henne gärna på facebook för att hjälpa henne sprida hennes företag och sina fantastiska produkter! :) Läs gärna nedan vad hon gör för något! Produkter som är riktigt bra för dig som bla. annat är allergisk och har känslig hud. 
 
Jag heter Nicole Ericson och jag har ett litet tvål & hantverksmakeri utanför Söderköping där jag bl.a. tillverkar handgjord olivtvål (både i fast och flytande form), saltvattentvål, salvor, badsalter, kroppsskrubb, schampo, balsam och hudoljor. Alla mina produkter tillverkas med mycket noggrannhet, känsla och med naturen som inspirationskälla. De har en innehållsdeklaration på svenska och är råvarumärkta enligt det internationella INCI-systemet. Alla produkter är registrerade på läkemedelsverket.

I min naturkosmetik använder jag vegetabiliska råvaror, i vissa tvålar bivax och getmjölk. Det är viktigt för mig att både kroppen och naturen mår bra och därför förekommer inga kemikalier såsom t.ex. parabener. För att ge produkterna olika karaktär, färg och doft använder jag eteriska oljor, växtextrakter, kryddor, örter, blommor och bär. En stor del av dessa samlar jag själv in efter säsong och använder färska eller torkade. I tvålarna tillsätter jag ibland doftolja. I schampot använder jag bl.a. sockertensider som är klassad som Bra Miljöval.

På grund av mina egna erfarenheter av känslig hud vill jag ändå uppmana dig att vara försiktig med nya produkter och testa dig fram, stryk på lite av produkten på underarmens insida för att se efter om du får någon reaktion.

Gilla henne på facebook här: https://www.facebook.com/#!/pages/S%C3%B6derk%C3%B6pings-tv%C3%A5l-hantverksmakeri/223051287751250

Här kan ni besöka hennes hemsida: http://hantverksmakeriet.shop.textalk.se/sv/

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0