Reglerat

2012-08-31 / 10:02:56
Något jag tycker är helt fantastiskt, men också väldigt jobbigt är hur naturen reglerar mitt barn rutiner och vad han behöver. 
   Han har ju varit en sådan lätt bebis hela tiden, sovit bra, oftast aldrig ont, nästan aldrig skrikig, glad osv. Vi är SÅ glada för det och kan inte vara gladare och ska väl egentligen absolut inte klaga. Det hade kunnat vara så mycket värre.
   Men, så har vi kommit i ett par olika perioder på ungefär en vecka då han sovit dåligt, vaknat flera ggr på natten för att han vill ha mat. (Enda sedan han föddes har han bara vaknat 1 gång på natten för mat) sovit korta stunder för att ha ätit jätteofta och oregelbundet på dagarna, varit gnällig osv.
   Nu har jag kommit på att, det för det första inte är så konstigt att han är lite gnällig eftersom även han kommer ur rutiner. Men, det jag också kommit på är att han reglerar mina bröst utefter hur mycket han ska växa. 
Ha beter sig såhär i ungefär en vecka, sedan kommer vi in i nya rutiner igen. Helcoolt. 
   Nu har han tex. varit kinkig hela veckan. Plötsligt efter att han sovit bra i två nätter igen, vaknat på samma tider, ammat på samma tider har jag kommit på att han ändrar mönstret lite alltså. 


Madeleine och Ian från när hon var här :)
 
De två senaste dagarna/nätterna har han ätit exakt var trejde timme. Klockan 8, 11, 14, 17, 20, somnar vid 22, vaknar mellan 4-5 , somnar om vid 5-6, sover till 7-8. 
   Han har 2 långa sovperioder på ett dygn har jag märkt och det värsta är att han nu de här två dagarna har reglerats om så att han somnar vid halv 4-4, sover till 19-20 och äter och somnar om vid 22 och sover hela natten. För att sen bara sova någon timme efter att han ammat då på morgonen. Och det är inte så kul för mig. För då får jag typ max 5 timmars sömn. Annar shar jag fått oregelbundna 8 timmar, men iaf fått sova ordentligt och varit utvilad. Så nu ska jag försöka ändra det, om jag kan, o få honom att sova den långa stunden på förmiddagen istället, så sover han längre på morgonen sen istället -som han alltid gjort.
   Wish me luck!

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0