Nya vänner

2012-08-30 / 10:24:43
Jag har verkligen väntat och väntat och väntat ... på att min nya vän My härifrån Stockholm ska komma hem ifrån Holland. När jag kom hem från vår semester åkte hon och hennes nya lilla familj iväg till hennes sambos familj i Holland och har varit borta hela augusti. Skittråkigt tyckte ju jag då! Meeen, hem kom hon och hemma är hon! :)
   My är en sån där vän som jag träffade på förlossningskursen en gång och som den personkännare jag är så tänkte/kände jag direkt att: "den där tjejen och jag skulle kunna gå väldigt bra ihop".
   Tur nog så fick vi nummer och mailadress till alla, så jag hörde av mig till henne och vi har träffats ett par gånger efter det. 
Trots att vi inte träffats så många ggr har vi pratat under sommaren om det mesta efter en förlossning och det har varit så skönt! 

Igår var hon här och hälsade på mig med sin lilla Pixie och tiden bara försvann. Det sägs ju att tiden går fortare när man har roligt! 
   Det känns liksom som om vi känt varandra hur länge som helst. Är inte det helt fantastiskt när man träffar nya människor och det liksom bara klickar? Det tycker jag i alla fall! Underbart, och speciellt i en stad där man ännu inte hunnit skaffa sig så många vänner, som är i samma livssituation som jag befinner mig i nu - som en nybliven familj. 

Tack till den som bestämmer vilka människor vi ska stöta på och må bra o lära oss av här i livet! 

Lägg till en kommentar här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0