He did it!!!

2012-08-26 / 20:00:00
Ååh, jag är så lycklig nu! Efter några olika försök tog han bröstet igen! Men det krävdes att det inte behövdes så mycket sug för att han skulle vara nöjd och börja suga tag. Åh, min fina kille, vad han gjorde sin mamma glad denna kväll! Hoppas hoppas han fortsätter nu! 

Uppdatering idag: Han har ammat hela natten och hela morgonen!!! :) men jag är lika nervös inför varje gång...jag försöker att vara lugn och så fort han har sugit tag ordentligt blir jag det också. Men det är ju dumt att nästan få ångest varje gång. 
Deesutom måste jag ha bröstet "redo". Jag använder amningsnapp och i nappen måste det vara lite käk för att han ska vara nöjd, så först måste jag få den att sitta ordentligt, sen få i lite mjölk som ska stanna kvar. SEN äter han :) men det är fan i mig värt! 

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Lovisa

Har du testat att pressa ut några droppar mjölk och "smörja" in bröstvårtan med innan du ska amma honom? Min dotter var också lite "lat" ett tag men när jag gör sådär så suger hon tag direkt :)

Svar: Nej, jag använder amningsnapp, så jag pressar ut lite i de nu så fungerar det. Men tack ändå för tipset! :)
Lovis Henri

2012-08-27 @ 12:29:15
Postat av: T

Hej, fin blogg :)

Svar: Tack!
Lovis Henri

2012-08-27 @ 14:43:50
Postat av: Tove Lantz

Åh va härligt!! :D

2012-08-27 @ 18:18:10
URL: http://lillalivetimagen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0