Full rulle

2012-08-16 / 15:55:15
För mig är det då inte lätt att få en stund till att sätta sig vid datorn. Eller, jag prioriterar väl heller inte att sätta mig här så fort jag får en ledig stund längre. Både tråkigt och bra kanske. Bra för att jag får en massa annat gjort, men tråkigt för att jag egentligen vill dokumentera mera om Ian. 
Dagarna flyter bara ihop och jag minns knappt vad som hänt under veckan ens. Det kan jag få lite panik för, för jag glömmer att skriva upp när han gör framsteg. Vilket är en hel del! Och det vill man ju inte missa att minnas direkt. 
Jaja, jag ska försöka att i alla fall hinna med att kasta in ett inlägg om dagen! 

Ian är en helt fantastisk liten bebis som är snäll mot sin mamma och pappa om nätterna. Oftast vaknar han fortfarande bara 1-2 ggr per natt och vill ha mat, men inatt var det undantag minsann! Han somnade vid 00, vaknade vid 7.30 (!!), åt, somnade om vid 9-tiden och sov till 12.30 (!!!) så mamman här fick minsann också sova ut! Hur skönt som helst. Önskar han får in det på rutin nu faktiskt. Eftersom jag ändå vill att förmiddagarna bara ska gå så att det känns fortare tills Kim kommer hem. 
Ja, jag tycker fortfarande att det är lite jobbigt när han är på jobbet och jag ensam. Men det går bättre och bättre för varje dag som går! :) 

Här kommer lite bildbomb på vår kille och den senaste tiden. Han har börjat skratta och jollra massor! Varje gång han är vaken, innan han somnar om. En väldigt glad och pratglad kille har vi fått. Nästan aldrig missnöjd, så länge maten inte dröjer för länge (typ väntar medan jag knappt dragit upp tröjan). Sen somnar han igen, vaknar, äter, skrattar jollrar, bajsar, blir trött och somnar igen :) 
Undantag igår då han skrek hysteriskt i en timme och mamman här blev så ledsen att hon inte visste var hon skulle ta vägen (det har liksom aldrig hänt). Till slut kom det två kaskadspyor som tydligen satt djupt. Sen var han nöjd igen :) 

Åh, tråkigt att inläggen blir så långa varje gång nu. Jobbigt att läsa. Men jag vill få med så mycket som möjligt som jag minns! Måste verkligen bli bättre på detta!

Dagarna försöker jag planera med vänner och andra mammor, börja i föräldragrupper och kanske öppen förskola? Planera planera planera ska jag göra iaf! Det tycker jag ju om också :) så mycket som möjligt att göra! En helt fantastisk sak är att Kim från och med september, ska börja ta pappaledigt varje fredag! :) Så han kommer bara jobba mån-tors. SÅÅ himla skönt för mig och så himla bra. Bara massor av bra! Så det ser jag fram emot hur mycket som helst! 

Just det...bildbomb var det: 

Mormor och Ian

Morbror med fästmö och kusin i magen!
"Lillmoster" och Ian :)
Tant Marie och Ian ^^
Alex och Ian
Pappa och Ian
Kärlek  
Sagotime :')
Mamma Lovis och lillpluttskiten  
Han är stark, vår kille :) från ena dagen till den andra, efter att ha tränat i en vecka, höll han upp huvudet såhär helt plötsligt, i flera minuter! :')

Lägg till en kommentar här!
Postat av: Emma

Men o så söt han är!
Men vilken hemsk min jag fick till, grotesk!

2012-08-16 @ 16:56:47
URL: http://xn--ms-uia.se
Postat av: Petra Burkhard

Vilket söt och duktig Barnbarnsbarn vi ha fått, vi är väldigt stolt över honom!

2012-08-22 @ 14:49:09
Postat av: Gammelmormor

Vilkt duktigt Barnbarnsbarn vi har, vi är mäktigt stolt öv den lille Parveln !

2012-08-22 @ 14:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Till bloggens startsida

Jag är Lovis. 23 år. En EKO-tokig, sy, garn -och inredningsgalen morsa som bloggar om hur det är att vara egen företagare, livet som (ung) mamma till två små busungar, Ian -12 och Joline -15, livet som HUSÄGARE och därmed renoveringsprojekt, mycket inredning och inspiration, hälsa och stenålderskost paleo och allt det där som ett liv oftast handlar om.

Jag älskar att kunna inspirera andra människor och hoppas att ni alla kan få ut något av att läsa just min blogg, att ni ska trivas och kan se till att jag allt som oftast skriver med glimten i ögat.

Välkomna hit, hoppas vi ses många gånger!

Bilder som ligger på bloggen och är på mig eller tagna av mig får ej kopieras eller användas utan min tillåtelse!



bloglovin


RSS 2.0